راه اندازی ۹۲  آشپزخانه «اطعام مهدوی» ماه رمضان در خراسان جنوبی

عرب از راه اندازی راه ۹۲ آشپزخانه «اطعام مهدوی» ماه رمضان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پیش بینی شده ۵۸۵ هزار و ۳۶۸ وعده غذایی و افطاری ساده توزیع شود.

«محمد عرب» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با تبریک ماه مبارک رمضان به اهم برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) و مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: پویش اطعام مهدوی در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان دو سال پیش راه‌اندازی شد و امسال نیز از ابتدای ماه مبارک رمضان با توزیع غذای گرم، افطاری ساده و بسته های معیشتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از راه اندازی ۹۲ آشپزخانه اطعام مهدوی همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان درسطح استان، افزود: پیش بینی شده ۵۸۵ هزار و ۳۶۸ وعده غذای گرم و افطاری ساده در قالب پویش مردمی «اطعام مهدوی» با کمک خیران بین نیازمندان استان توزیع شود.

 

وی با تأکید بر اینکه تمام مراحل طبخ و توزیع بسته‌های غذای گرم با رعایت مسائل بهداشتی و مطابق شیوه‌نامه‌های ستاد ملی کرونا انجام می‌شود، ادامه داد: پیش بینی شده در ماه رمضان امسال  ۴۶ هزار و ۳۵۰ سبد غذایی مورد نیاز خانوارها توسط نیکوکاران تأمین و توزیع شود.

 

عرب یکی دیگر از برنامه‌های مهم در این ماه را جذب حامی برای فرزندان یتیم و محسنین استان عنوان کرد و گفت: ضمن تشکیل ستاد ارتباطی با حامیان در استان، ایجاد پایگاه های جذب حامی در سطح ادارات تابعه و همچنین محل های پیش بینی شده در مساجد و تکایا در نیمه دوم ماه مبارک بویژه شب های لیالی قدر با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در دستور کار است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: ایجاد پویش های هدفمند و موثر محلی و منطقه ای توسط مراکز نیکوکاری، سایر موسسات خیریه و گروه های جهادی در راستای جذب منابع، برنامه ریزی جهت مشارکت کارمندان دستگاه های اجرایی استان در طرح اطعام مهدوی با شعار «هرکارمند یک خانواده اطعام مهدوی»، استفاده از ظرفیت خیرین، نیکوکاران، حامیان، مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینه ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای همسو، هم افزایی با موسسات خیریه وامداد از طریق مراکز نیکوکاری،استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در صورت ممکن برابر شرایط ستاد مقابله با ویروس کرونا و برنامه ریزی تبلیغات روشهای پرداخت الکترونیکی کمک ها در ماه رمضان در فضای مجازی از دیگر اقدامات و برنامه های این نهاد برای ماه مبارک رمضان است.

 

وی خاطر نشان کرد: طرح مفتاح الجنه با هدف سرکشی مسئولان از خانواده‌های تحت حمایت از دیگر رویکردهای کمیته امداد استان خراسان جنوبی در ماه مهمانی خدا است.

 

عرب در  ادامه گفت: مردم نیک اندیش و خیر استان می‌توانند به منظور مشارکت در این طرح بدون مراجعه حضوری، نذورات و کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۰۵۶*۸۸۷۷* و یا شماره حساب سامانه نیکوکاری با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷، اپلیکیشن‌های سنا، بام، ایوا، بله و سکه، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ بانک ملی دادگستری بیرجند واریز کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در پایان مراجعه به سایت امداد  www.emdad.ir، مراجعه حضوری به ادارات ۲۱ گانه این نهاد و مراجعه حضوری به ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان را از دیگر روش‌های پرداخت کمک‌های مردم سخاوتمند به نیازمندان اعلام کرد.

 

کد خبر 1162636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha