قنادی‌ها در ماه‌ رمضان زیر ذره‌بین ناظران هستند

رئیس اتحادیه قنادان از نظارت دقیق بر این صنف در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بهره مند در مصاحبه با برنامه "صبح وگفتگو" در خصوص افزایش قیمت زولبیا و بامیه همزمان با شروع ماه مبارک، گفت: در کمیته کارشناسی وزارت صمت، قیمت زولبیا و بامیه به مبلغ 70 هزار تومان رسیدند که متعلق به واحدهای درجه یک و 60 هزار تومان برای درجه دو است.

وی در خصوص تشخیص دو قلم محصول درجه یک و دو اظهار کرد: بازرسی اتحادیه درجه بندی واحد صنفی را انجام می دهد و آیتم ها نیز شامل مواد اولیه، استاد کار خوب، دیزاین مغازه، دستگاه ها و ماشین آلات خوب می باشد.

بهره مند ادامه داد: سایر فروشگاه ها نیز باید محصول را از واحدی درجه یک تامین کنند.

وی در خصوص تخلفات و عدم رعایت حق مصرف کننده، گفت: اتحادیه به صورت ذاتی وظیفه نظارتی را دارد و بر قیمت و بهداشت نظارت دارد.

رئیس اتحادیه قنادان در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: واحد صنفی درجه یک باید کیفیتی درجه یک را عرضه کند و اولین متضرر در صورتِ عدم کیفیت، خود واحد صنفی است که مشتریِ خود را از دست می دهد و اتحادیه نیز از این بابت نظارتی دقیق دارد.

به گفته بهره مند بازرسان اتحادیه در تمام مناطق مستقر هستند و نظارت کیفی و بهداشتی دارند. همچنین سازمان های نظارتی نظیر اصناف و تعزیرات نیز وظایف خود را انجام می دهند تا حقی از شهروندی زائل نشود.

همچنین محسن رشید فرخی، رئیس انجمن خرما در ارتباط تلفنی با این بخش خبری تحلیلی در رادیو گفت‌وگو، در رابطه با افزایش تقاضای محصول خرما در ماه رمضان اظهار کرد: بر اساس آمار، مصرف خرما ویژه خواهد بود.

وی افزود: همواره عرضه و تقاضا در اقتصاد مطرح است؛ خاصه در این ماه که سعی داریم عرضه را به نسبتّ تقاضا افزایش دهیم.

لذا در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای و نیز دیگر مراکزِ تجمعی خرید، سعی داریم عرضه مستقیم خرما را داشته باشیم و در بحثِ موجودی انبار و سردخانه ها هیچ مشکلی نداریم.

فرخی با بیان این که خرما به میزان کافی در انبار و فروشگاه ها موجود است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در حال آماده باش است که در صورت بروز تنش قیمتی، بر میزانِ عرضه های مستقیم بیافزاید.

وی در عین حال تاکید کرد: قیمت ها در مبدأ طی دو ماه گذشته با تنشی 4 الی 5 درصدی مواجه بود که ولی مشکل اصلی در حوزه توزیع رخ می دهد و بنده از تریبون رادیو گفت‌وگو از کاسب های خرد و کلان می خواهم برای فیض بردنِ در این ماه، اجناس را با حداقل سود به فروش برسانند.

کد خبر 1162653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha