بازدید ۱۶۳ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری ملایر در نوروز

جلیلی گفت: در نوروز امسال حدود ۱۶۳ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملایر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر  از ملایر «ابراهیم جلیلی» امروز در جمع خبرنگاران در ملایر  با اشاره به اینکه بعد از دو سال تعطیلی اماکن گردشگری به خاطر بیماری کرونا امسال شاهد حضور گردشگران در شهرستان ملایر بودیم اظهار کرد: طی دو سال گذشته تاسیسات گردشگری و صنایع دستی بسیار متضرر شدند اما امسال شاهد رونق بخش گردشگری شهرستان بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به شکل گیری  به ستاد اجرایی خدمات سفر در ملایر از ۵ بهمن ماه سال گذشته به طور رسمی با ۱۰ کمیته متخصصی در شهرستان افزود: دبیرخانه ستاد به طور رسمی در موزه لطفعلیان ملایر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری به طور شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران خدمات رسانی داشت.

وی تصریح کرد: در نوروز امسال حدود ۱۶۳ هزار مسافر و گردشگر از  جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملایر بازدید کردند.

 

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی ملایر شامل هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامت‌های بوم‌گردی و خانه مسافرها اسکان داشتند، افزود:هزار و ۸۸۵ نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش اقامت داشتند.

 

وی در مورد میزان بازدیدها از جاذبه‌های گردشگری شهرستان گفت: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های شهرستان ، جاذبه‌های دست ساز مانند پارک سیفیه ، بام ملایر ، مینی ورد ، پارک کوهستانی ، دریاچه کوثر  با 94 هزار و 800 نفر  مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

وی  بیان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۱،  ارگ تاریخی نوشیجان و موزه ملایر با نمایشگاه صنایع دستی با 20 هنرمند و 10 غرفه   مختلف مورد بازدید علاقمندان به جاذبه‌های گردشگری شهرستان  قرار داشتند.

 جلیلی گفت: مسافرین ورودی ایستگاه قطار مطابق آمار ارائه شده ایستگاه به ملایر3 هزار و 90 نفر و خروجی 2 هزار و 284 نفر عمدتا به مقصد مشهد مقدس ، تهران ، کرمانشاه و سمنان بوده است .

 وی  ۴۵ بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و مراکز خدمات سفر و ۲۰۰ مورد بازرسی مشترک با حضور دستگاه‌های ذیربط از مراکز خدماتی بین راهی برگزاری  برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب برنامه‌های روتین نوروزی و برنامه‌های نوروزگاه

استقبال از مسافران و گردشگران در روز اول فروردین ماه در ورودی‌های شهر و اهدای بسته های تبریک سال نو، بدرقه مسافران نوروزی در ایستگاه راه آهن ملایر- مشهد، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در اماکن تاریخی و... را  از برنامه‌های این اداره در طول نوروز امسال دانست.

 

رئیس میراث فرهنگی ملایر با اشاره به اینکه ۱۳ حدود 340 اثر تاریخی ، تفریحی و گردشگری در شهرستان ملایر وجود درد که از ابن تعداد بیش از 200 اثر به ثبت ملی رسیده  خاطرنشان کرد: ۱۳ برند ما در میراث ناملموس ثبت شده  و سال گذشته پنج برند مختص شهرستان ملایر شامل فرش ازندریان، شیره ترخینه، آش ترش، آش بادمجان و حلوا مغزی نیز به ثبت ملی رسید و به عنوان برند ملی ملایر ثبت شد .

 

کد خبر 1162694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha