باید زمینه ای فراهم شود تا زائران از سفرهای زیارتی بیشترین بهره را ببرند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر لزوم باز مهندسی طرح نوین اعزام به عتبات، خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا زائران از سفرهای زیارتی بیشترین بهره را ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت بازمهندسی طرح نوین اعزام زائر به عتبات را ضروی دانست و تاکید کرد: هرچه سریعتر گروههای کارشناسی فعال و اشکالات این طرح درفرصت ماه رمضان برطرف شود.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید براینکه در مجموعه حج و زیارت خیر و صلاح زائر همواره مدنظر بوده است، خاطرنشان کرد: برای زائران سفرهای زیارتی به عتبات عالیات باید زمینه ای فراهم شود تا بیشترین  بهره را ببرند، شرایط موجود رضایتبخش نیست.  
وی از مجموعه دست اندرکاران حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست تا حقوق زائر درمقابل هزینه ای که پرداخت می کند، رعایت شود و همه تلاش کنند بعد از ماه مبارک رمضان مشکلی در روند اعزام  و ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات وجود نداشته باشد. 
برپایه این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات و آقای حمید رضا محمدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از نظرسنجی انجام شده در خصوص طرح نوین عتبات و عتبات نوروزی گزارش دادند و میزان رضایمندی زائران در بخش های ثبت نام، حمل و نقل و زیارت دوره، تغذیه، اسکان و پرواز را بیان کردند. 
آقای محمدی با بیان اینکه از 23 آبان ماه گذشته تا دیروز 57129 زائر به عتبات اعزام       شده اند، گفت: بیش از 88 درصد از این افراد در قالب سفرهوایی و کمتر از 12 درصد هم در قالب سفر ترکیبی رفت هوایی و برگشت زمینی به عراق رفته اند.
وی به اعزام 14571 نفر در قالب عتبات نوروزی اشاره کرد و ظرفیت ایجاد شده برای ماه مبارک رمضان را 8950 نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون 2200 نفر برای سفرهای دوره ماه رمضان ثبت نام کرده اند.
این گزارش حاکیست در ادامه این جلسه آقای مرتضی آقایی مدیرکل تغذیه و تدارکات حج و عمره سازمان حج و زیارت به  آخرین خبرها درباره برگزاری عمره و اقدامات عربستان در حوره حج اشاره کرد وآقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از ارسال نامه برای کشور میزبان بمنظور روشن شدن وضعیت حج آینده خبر داد.
وی گفت: سازمان حج و زیارت ضمن برقراری تماس با برخی کشورها، پیگیر حج آینده است و برای برگزاری آن آمادگی دارد.
برپایه این گزارش، در ابتدای این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار داشت: قرآن می تواند درد بسیاری از جوامع را درمان کند و در طول عمر و بویژه در بهار قرآن می طلبد که انسان توجه ویژه ای به تلاوت و انس با قرآن داشته باشد.

کد خبر 1162703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha