رمضان ماه شکوفایی بندگان خداوند متعال است/ خداوند به هر فردی که اراده کند حکمت می دهد

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: ماه مبارک رمضان ماه شکوفایی بندگان خداوند متعال است. به همین خاطر باید از تمام لحظه های آن بهینه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی در مسجد حضرت امیر (ع) به سخنرانی پرداخت و با استناد به حدیثی از رسول اکرم (ص) درباره حرمت ماه مبارک رمضان در نزد پروردگار عالم گفت: ماه مبارک رمضان با ماه‌های شعبان و رجب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست همچنین در مقایسه با سایر ماه‌های سال دارای برتری است زیرا در نزد خداوند متعال دارای حرمت و احترام زیادی هست.

 

استاد اخلاق گفت: ماه مبارک رمضان ماه خداوند عالم و ماه شعبان ماه رسول خدا (ص) است زیرا که ماه شعبان ماه مطهر و پاک کننده انسان از گناهان هست اما ماه رمضان جبران کننده محسوب می شود به همین دلیل دارای حرمت است.

 

 حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه شکوفایی بندگان خداوند متعال است در این ماه می توان به جبران لغزش‌ها، خطاها، گناهان و غیره پرداخت. به همین خاطر باید از تمام لحظه های آن بهینه استفاده کرد.

 

وی با استناد به سوره بقره آیه ٢۶٩ ادامه داد: خداوند متعال به هر فردی که اراده کند می تواند حکمت بدهد. حکمت دارای خیر کثیر هست و فردی که خیر کثیر دارد جز صاحبان خرد محسوب می شود. لقمان دارای حکمت الهی بود این فضیلت توسط پروردگار عالم به ایشان اهدا شده بود.

 

این استاد اخلاق در خصوص شخصیت لقمان حکیم با توجه به پژوهش های صورت گرفته، افزود: لقمان از نژاد سیاه، از شهر حبشه و زیبایی و جمالی نداشت برده ای که بهای آزادی خودش را پرداخت کرده بود. از طایفه بنی اسراییل و در مکانهای بیزانس ترکیه، اردن و بیت المقدس ساکن بوده و در کنار حضرت داوود (ع) برای کشتن فرمانروای ظالم بود همچنین لقمان حکیم دارای شاگردان بسیاری از جمله جاماسب حکیم ایرانی و فیثاغورت حکیم یونانی بودند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان می تواند با نماز خواندن، امر به معروف و نهی از منکر، احترام به والدین، عدم کبر و مخصوصا حرمت ماه مبارک رمضان به حکمت لقمان دست پیدا کند. ایشان پیغمبر نبود اما به واسطه اعمال و شکرگزاری از نعمتهای پروردگار به درجه ای رسید که خداوند متعال به وی حکمت اعطا کرد.

کد خبر 1162706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha