فروش بیش از  یک میلیارد ریالی صنایع‌‌دستی در آستارا

آب‌روشن از فروش بیش از یک میلیارد ریالی صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروزی در شهرستان آستارا خبر داد.

«مجتبی آب‌روشن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: در ایام تعطیلات نوروزی به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مشارکت شرکت‌های فعال در امور صنایع‌دستی، سه نمایشگاه و فروشگاه عرضه صنایع‌دستی در آستارا دایر شد.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا با بیان‌اینکه در این نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی بیش از ۵ هزار اثر شامل انواع گلیم و حصیر، دست سازه‌های چوبی، پیکر تراشی چوب، جاجیم، ورنی، کیف‌های دستی و مسافرتی، عروسک‌های سنتی، تنور سنتی، معرق چوب و کاشی، نقاشی روی سفال، آیینه کاری، چرم‌دوزی دستی و ... در معرض فروش و نمایش گذاشته شده بود که مورد استقبال مسافران نوروزی و شهروندان قرار گرفت، افزود: علاوه بر سه نمایشگاه برپا شده در ورودی شهر از طرف تالش( روبروی فروشگاه لایکو)، سه راهی عنبران(ایست بازرسی قلعه) و طرح سالم‌سازی سفیر امید آستارا در چند نقطه شهرستان نیز مراکزی برای عرضه صنایع‌دستی برپا شده بود.

 

وی تصریح‌کرد: هنرمندان در ایام تعطیلات نوروزی انواع صنایع‌دستی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فروش کردند.

 

آب‌روشن گفت: طی ۲ سال گذشته همه‌گیری ویروس کرونا سبب تعطیلی نمایشگاه‌ها و مراکز عرضه صنایع‌دستی شد و امسال با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی رونقی دوباره گرفتتد.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا با اشاره به اینکه جذب گردشگر همراه با ماندگاری، معرفی فرهنگ و هنرهای سنتی شهرستان‌های گیلان و نیز حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی از تاثیرات و اهداف برپایی چنین نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها است، خاطرنشان‌کرد: حدود ۸۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در آستارا فعالیت دارند که برپایی نمایشگاه دائمی در این شهرستان یک امر ضروری است که راه‌اندازی آن کمک شایانی به اشتغال‌زایی و کسب درآمد برای هنرمندان می‌کند.

کد خبر 1162724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha