بیش از ۴ هزار مسافر نوروزی از خدمات طرح بشر دوستانه هلال‌احمر بهره‌مند شدند

حیدرزاده گفت: ۴ هزار و ۸۷۸ مسافر نوروزی در تعطیلات نوروزی از خدمات طرح بشر دوستانه جمعیت هلال‌احمر آستارا بهره‌مند شدند.

«بابک حیدرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: در طرح بشردوستانه هلال‌احمر که از ۲۸ اسفند پارسال آغاز شده بود و تا ۱۳ فروردین ادامه داشت خدماتی نظیر راهنمایی مسافران به نقاط ایمن، آموزش مهارت‌های اولیه امداد، فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و سایر خدمات بشر دوستانه به مسافران ارائه شد.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه برای اجرای طرح جوانان عضو جمعیت به کار گرفته شده بود، افزود: در قالب طرح بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر آستارا، چهار هزار و ۸۷۸ مسافر نوروزی از خدمات بهره‌مند شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب اجرای این طرح ۷۵۸ مسافر نوروزی و شهروند آستارایی به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند، تصریح‌کرد: در ایام تعطیلات نوروزی همچنین ۱۶۰ نفر به پویش چلچراغ(یادواره رفیق خوشبخت) دعوت شدند.

 

حیدرزاده به راهنمایی مسافران نوروزی به مناطق ایمن و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در مدت اجرای طرح، یک‌هزار و ۱۳۹ نفر از خدمات راهنمایی مسافران نوروزی بهره‌مند شدند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه در این مدت همچنین به یک‌هزار و ۱۵۱ مسافر نوروزی در خصوص نقاط حادثه‌خیز و ایمنی در سفر اطلاع‌رسانی شد، ادامه داد: در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با کرونا به یک‌هزار و ۱۳۲ نفر مسافر نوروزی توصیه‌های بهداشتی انجام شد.

 

وی تصریح‌کرد: در مدت زمان اجرای طرح بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر آستارا ۴۲ نفر به خیمه نماز مراجعه و ۸۷ کودک نیز از فضای دوستدار کودک که در پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برپا شده بود، بهره‌مند شدند.

 

حیدرزاده با اشاره به اینکه در این مدت فشار خون ۷۵ مسافر نوروزی کنترل و به ۱۱۱ نفر آموزش کمک‌های اولیه داده شد، اضافه‌کرد: در مدت زمان اجرای طرح به ۱۹۳ مسافر خدمات امداد و کمک‌های اولیه ارائه و ۲۵ مورد حوادث و آسیب‌های پیشگیری شده داشتیم.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا به برخورد سه دستگاه خودرو با یکدیگر در محور مواصلاتی آستارا – اردبیل(منطقه بهارستان) در روز ۱۳ فروردین اشاره و خاطرنشان‌کرد: این حادثه ۵ مصدوم داشت که یک نفر از مصدومین با آمبولانس جمعیت هلال‌احمر آستارا به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آستارا انتقال داده شد.

کد خبر 1162727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha