مساجد باید علاوه بر نماز و دعا به مسائلی مانند حقوق اجتماعی اهمیت دهند

امام جمعه ملک‌شهر با اشاره به کمک به کودکان کار، افراد بی بضاعت و معتادان در مصلی ملک‌شهر گفت: مساجد باید در این زمینه به حداکثر کارکرد خود یعنی مسائلی علاوه بر نماز و دعا بپردازند و به مسائلی مانند حقوق اجتماعی اهمیت دهند.

حجت‌الاسلام سیدروح‌الله فیاض امام جمعه ملک‌شهر در گفتگو با خبرنگار شبستان در اصفهان با اشاره به کمک به کودکان کار، افراد بی بضاعت و معتادان در مصلی ملک‌شهر گفت: دین مبین اسلام به مسائل و ابعاد مختلفی از جمله ابعاد عبادی و ابعاد اجتماعی و دیگر ابعاد زندگی انسان می‌پردازد.

 

وی با اشاره به اینکه معتقدم مساجد باید در این زمینه به حداکثر کارکرد خود یعنی مسائلی علاوه بر نماز و دعا بپردازند و به مسائلی مانند حقوق اجتماعی اهمیت دهند افزود: باید به کسانی که در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار دارند رسیدگی شود و افرادی مانند مردم بی‌خانمان یا کودکان کار مورد توجه قرار بگیرند.
 

امام جمعه ملک‌شهر ادامه داد: ما تلاش کردیم در مصلی برای افراد بی‌خانمان با هماهنگی‌ نهادهای مختلف مکانی را جهت پذیرایی آماده کنیم که البته فراخوان‌هایی داده شد ولی از هیچکدام از نهادها اعلام آمادگی نشد.


حجت‌الاسلام فیاض گفت: در این راستا با استقرار یک مددکار در ساعت 8 تا 11 شب در مصلای نماز جمعه ملک‌شهر برنامه‌های فرهنگی، کمک‌درسی، مشاوره، ورزشی، اطعام و.... برای کودکان کار برگزار می‌شود.


وی متذکر شد: پس از کودکان کار، برای افراد بی‌خانمان نیز برنامه داریم که این افراد پس از سوار شدن در اتوبوس از نقاط مختلف شهر پذیرش شده و با همکاری‌ گروه‌های جهادی به آنان خدماتی ارائه می‌شود. به طور مثال به این افراد پس از استحمام، لباس نو داده شده و پیرایشگران جهادی به وضعیت آرایش موی سر آن‌ها رسیدگی می‌کنند.


امام جمعه ملک‌شهر تصریح کرد: در محل استقرار آن‌ها که موسوم به خانه پدری است خدمات مددکاری برای این عزیزان انجام شده و به حل مشکلات زندگی آنان پرداخته می‌شود. البته اگر این افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باشند به ترک اعتیاد تشویق می‌شوند و در موضوعات خانوادگی، مسائل اشتغال و .... نیز به آن‌ها کمک‌های مشورتی داده می‌شود.


حجت‌الاسلام فیاض خاطرنشان کرد: پس از صرف شام و استراحت تا صبح نیز این بزرگواران با سرویس اتوبوسی که در نظر گرفته شده به مقصد مورد نظرشان می‌روند.


امام جمعه ملک شهر در پایان گفت: با توجه به تغییر فصل و گرم شدن هوا قصد داریم فرایند را به سمت خدمات مشاوره و مددکاری هدایت کنیم تا بتوانیم با تمام توان در خدمت این عزیزان باشیم که این موضوع باعث کم شدن معضلات اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد.

کد خبر 1162797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha