مانع زدایی در مسیر تولید شرکت های دانش بنیان  ضروری است

حجت الاسلام رنجبر گفت: تولید دانش بنیان راه نجات کشور است و در این راه با از مسیر شرکت های دانش بنیان مانع زدایی شود و مجوزهای لازم و تسهیلات مالی برای آنها فراهم شود.

حجت الاسلام علی رنجبر در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نامگذاری سال 1401 با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی رهبر انقلاب گفت: واقعا این نامگذاری از سوی رهبر انقلاب یک بیانیه بود که سال دانش بنیان و اشتغال افرین نامیدند، کل جهان در بحث علم و فناوری  در حال حرکت هستند و رهبر انقلاب تاکید کردند که در صورتی اقتصاد متحول و تحریم ها خنثی می شود که اقتصاد دانش بنیان باشد یعنی اقتصادی  مبتنی بر علم .

 

امام جمعه شهرستان املش ادامه داد: یعنی اقتصاد متحول از برپایی علم حاصل می شود، دانش بنیان در عرصه صنعت، کشاورزی و تمام عرصه ها باید بر اساس علم باشد که این تحول عظیم با همت دولت و مردم و لبیک به سخنان رهبری محقق می شود.

 

وی افزود: باید انقلابی  در شرکت های دانش بنیان در تمام استانها و شهرها ایجاد شود تا در صنعت، کشاورزی شاهد تحول باشیم.

 

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: تولید دانش بنیان راه نجات کشور است و در این راه با  از مسیر شرکت های دانش بنیان مانع زدایی شود و مجوزهای  لازم و تسهیلات مالی برای انها فراهم شود و از سوی دیگر هزینه های تولید برای انها کاهش یابد.

 

وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت  محصولات در حوزه تولید دانش بنیان  بسیار موثر است و در مقایسه محصولات ایرانی با محصولات خارجی بسیاری از مردم راضی نیستند و از سوی دیگر شاهد  رقابت پذیر شدن محصولات در بازارهای جهانی باشیم.

 

وی تاکید کرد: کاهش قیمت  محصولات داخلی از مطالبات مردم در تولید است ، تصویب  قوانین پویا، جایگزینی نیروهای جهادی و متخصص به جای نیروهای ناکارامد، حمایت از شرکت های کوچک و سرمایه گذار و ایجاد انها ، ایجاد زمینه ارتباط  میان علم و صنعت یعنی دانشگاه با صنعت  می تواند مطالبه شعار در تحقق شعار سال را محقق کند.

کد خبر 1162859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha