بانوان، ۴۲ درصد بیمه شدگان صندوق بیمه روستایی عشایری را شامل می شوند

مدير صندوق بيمه كشاورزان، روستاييان و عشاير شيروان گفت: سال گذشته از مجموع کل بیمه شدگان روستایی عشایری شهرستان، ۴۲ درصد بانوان بودند.

«مجید یوسفیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به استقبال خوب بانوان شهرستان در خصوص بیمه روستایی اضافه کرد: از مجموع کل بیمه شدگان جدید، 514 نفر معادل 42 درصد خانم بودند که این در استان 32 درصد و کشوری، 20 درصد است.

 

مدير صندوق بيمه كشاورزان، روستاييان و عشاير شيروان با اشاره به حمایت های خوب دولت برای بیمه شدگان گفت: حمایت های دولت سال گذشته برای هر فرد ماهانه، یک میلیون و 900 هزار ریال بود که امسال به دو میلیون و 660 هزار ریال افزایش یافته و مجموع پرداختی حق عضویت هر فرد بیمه شده سالانه 15 میلیون و 960 هزار ریال است.

 

یوسفیان عنوان کرد: بیش از 50 درصد مشمولین جامعه هدف این شهرستان تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار گرفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار و ۳۲۵ نفر از گروه سنی ۵۰-۱۸ سال این شهرستان در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سکونت دارند که از این تعداد تاکنون، 13 هزار و 730 نفر به عضویت صندوق بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری در آمده اند.

 

یوسفیان با بیان اینکه این شهرستان بهترین ضریب پوشش بیمه شدگان را در سطح استان دارد، تصریح کرد: علت این امر فرهنگ سازی، آگاه سازی و مشارکت بالای مردم از خدمات ارائه شده بیمه است طوریکه سال گذشته هزار و 203 بیمه شده جدید به عضویت صندوق درآمدند و 9 هزار و 203 نفر اقدام به تمدید بیمه خود کردند.

 

مدير صندوق بيمه كشاورزان، روستاييان و عشاير شيروان گفت: تمامي زنان و مردان متاهل و مجرد ساكن در روستاها و مناطق عشايري، كشاورزان، زنبورداران، قاليبافان و هنرمندان صنايع دستي غيرساكن در روستا و شاغلان فصلي و ساكنان شهرهاي زير 20 هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهري، كاركنان مراكز و شركت هاي وابسته به سازمان نظام مهندسي، كشاورزي و منابع طبيعي و نظام دامپزشكي مي توانند از بيمه اجتماعي برخوردار شوند.


 

کد خبر 1162863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha