تحقق شعار سال  موجب  بالا رفتن اعتماد به نفس و عزت مندی مردم است

حجت الاسلام باباییان گفت: آثار اقتصادی تحقق شعار سال موجب افزایش رشد اقتصادی و درآمد کشور، کاهش تورم، ایجاد اشتغال و بالا رفتن اعتماد به نفس و عزت مندی مردم و پیشرفت های علمی می شود.

حجت الاسلام عباس باباییان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نامگذاری سال 1401 با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی رهبر انقلاب گفت: در موضوع شعار سال رهبر انقلاب هر  سال با نامگذاری شعارهای پر محتوا راه و مسیر حرکت مسئولان در سال را مشخص می کنند و ببیش از چند سال است که شعار سال را قتصادی قرار دادند تا بنیان های اقتصادی  مستحکم شود .

 

حجت الاسلام باباییان تصریح کرد: تولید دانش بنیان یک فرهنگ است تولید ثروت از علم و دانش و تبلور تولید از دانش است.

 

امام جمعه شهر امیر کلا افزود: طراحی خطوط تولید، تبلور نواوری و زایش، تحقیق و توسعه  بومی سازی محصولات با هدف شناسایی محصولات کارافرین ، ایجاد هم افزایی علم و ثروت و تجارت سازی در حوزه فناوریهای برتر باارزش افزوده و با توجه به شاخص های سبک زندگی  از ویژگی های شرکت های دانش بنیان است .

 

وی گفت: قطعا اثار اقتصادی تحقق  شعار سال موجب افزایش رشد اقتصادی و درامد کشور ، کاهش تورم ، ایجاد اشتغال و بالا رفتن اعتماد به نفس  و عزت مندی مردم و پیشرفت های علمی را محقق می کند.

 

حجت الاسلام باباییان اظهار کرد: رهبر انقلاب دستور جامع صریح و راهبردی  برای حل مشکلات اقتصادی را در شعار سال گنجاندند. شعار سال در راستای استقلال  بهبود تولید است  و این نامگذاری به عنوان مطلع قرن جدید توسط رهبر انقلاب رقم خورد که باید  مسئولان به ان توجه داشته  و این شعار را به گفتمان تبدیل کنند .

 

وی با  اشاره به فرهنگ سازی در حوزه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری گفت: فرهنگ سازی رسانه ای در این زمینه بسیار موثراست و می تواند در رونق  تولید موثر باشد در حقیقت تحقق شعار سال در گروحرکت جهادی است ویکی از  اقشاری که می تواند در این موضوع موثر باشند دانشگاهها هستند .

 

وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های دستگاههای کشور در تحقق شعار سال بهره برد و ضروری است قوای سه گانه حمایت همه جانبه خود را برای تحقق شعار سال بکار ببرند و شرکت های دانش بنیان  موتور اشتغال رشد و تعالی جامعه هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

 

امام جمعه شهر امیر کلا اظهار داشت: توجه به ظرفیت های تولید و اشتغال افریتنی زمینه ساز تحقق شعار سال است پارک های علم و فناوری بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند . هدایت و افزایش تولیدات از طریق شرکت های دانش بنیان باید در حوزه های صنعت و کشاورزی بیشتر شود زیرا نیاز ضروری جامعه امروز این است.

 

حجت الاسلام باییان گفت: بستر سازی برای نخبگان و جوانان در پارک های فناوری فراهم شد و هم افزایی صنعت، ای تی ، نهادهای تولید ، کشاورزی وخدمات در تحقق شعار سال بسیار راهگشا است . ایجاد مدرسه کارافرینی واشتغال افرینی با تکیه بر پتاسیل بومی مناطق مختلف کشور برای تحقق شعار سال موثر است.

کد خبر 1162887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha