معرفی شهید «مهدی اثنی‌عشری» به عنوان شهید شاخص هنرمند فارس

مکائیلی گفت: معرفی شهید شاخص هنرمند سال از برنامه‌ های سالانه بسیج هنرمندان در هفته هنر انقلاب اسلامی است و امسال شهید «مهدی اثنی‌عشری» شاعر، نویسنده و نمایشنامه ‌نویس به عنوان شهید شاخص هنرمند استان فارس انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید میکائیلی»، امروز (سه شنبه 16 فروردین) با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: هنرمندان بسیجی فارس برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن برنامه های مختلف تدارک دیده اند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: 20 فروردین‌ سالروز شهادت شهید «مرتضی آوینی» در تقویم رسمی کشور به عنوان روز  «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده و سازمان بسیج هنرمندان فارس  از 19 تا 26 فروردین‌ با برنامه های مختلفی به مدت یک هفته این مناسبت را گرامی می دارد.

وی اضافه کرد: برای این منظور، ستاد متمرکزی با حضور سازمان بسیج هنرمندان و سایر نهادهای فرهنگی در فارس تشکیل شده که بر مسائل، مزیت‌ ها و نیازهای زیست بومی فرهنگی و اجتماعی استان متمرکز شده و تولیدات و برنامه های هنری را در فارس در این هفته اجرا می کند.

میکائیلی تاکید کرد: محوریت برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس بر مردم‌ محوری، مسئله ‌محوری، محصول ‌محوری متمرکز شده و به اجرایی کردن شعار سال در حوزه اقتصاد هنر خلاق با نگاه گفتمان ‌سازی و ایجاد برنامه ‌ریزی، توجه ویژه شده است.

وی ادامه داد: معرفی شهید شاخص هنرمند سال از برنامه‌ های سالانه بسیج هنرمندان در هفته هنر انقلاب اسلامی است و امسال شهید «مهدی اثنی‌عشری» شاعر، نویسنده و نمایشنامه ‌نویس به عنوان شهید شاخص هنرمند استان فارس انتخاب شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی بیش از 500 برنامه عمومی توسط سازمان بسیج هنرمندان فارس در سطح استان فارس به اجرا درمی آید که 40 برنامه شاخص است.

وی اعلام کرد: ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تمام شهرستان‌ های فارس با دبیری فرمانداران تشکیل می شود و برای تقسیم کار در فرمانداری نیز خبر داد و گفت: جلسه ‌ای با حضور دستگاه‌ های فرهنگی شیراز تشکیل خواهد شد.

میکائیلی ادامه داد: در اجرای برنامه‌ های این هفته به شهر جدید صدرا به عنوان پایگاه فعالیت‌ های ویژه هنرمندان با توجه به نگاه زیست بوم و استعدادهای رشد جمعیتی نگاه ویژه خواهیم داشت.

وی از برگزاری نخستین جشنواره چهار فصل «طوبی» در شهرستان نی ‌ریز در این هفته خبر داد و بیان کرد: این جشنواره مهمترین برنامه‌ هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس است و در رشته‌ های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، سرود و فیلم برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: اجرای طرح «هر مسجد یک هنرمند» در سراسر استان فارس، عطرافشانی مزار شهدای گمنام، گلباران آرامگاه حافظ و عطرافشانی آرامگاه مشاهیر هنرمند در آرامگاه حافظیه شیراز، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان هنرمند، تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر استان در چهار دهه اخیر، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «گلبانگ هنر»، اجرای برنامه «دیوارنگاره هنر انقلاب» در شیراز و شهر صدرا، اکران فیلم‌ه و مستندهای شهید آوینی در سینماهای شیراز و رونمایی از آلبوم و کتاب «120 شهید هنرمند فارس» از سایر برنامه های در نظر گرفته برای این هفته است و آئین افتتاح نمایشگاه دائمی آثار برگزیده کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» نیز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: فراخوان جشنواره «نغمه روستا» ویژه گروه‌ های سرود و تئاتر استان و گرامیداشت یاد شهدای رهپویان وصال، برگزاری گفتمان هنر انقلاب اسلامی به صورت حضوری و مجازی، افتتاح خانه بانوان هنرمند استان فارس، اجرای بیش از 50 ساعت برنامه در رادیو و تلویزیون، برگزاری جشنواره «رواق هنر» در صدرا، نامگذاری میدان ها و بلوارهای شهر شیراز و سایر نقاط فارس به نام شهدای هنرمند و برگزاری ضیافت افطار هنرمندان انقلابی و ... از سایر برنامه های این هفته است.

میکائیلی اعلام کرد: فیلم «زخمی عشق» و «یکی بود یکی نبود» با محوریت مدافعان سلامت در این هفته اکران و نقد می شود و مراسم ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با مبالغ جمع ‌آوری شده فروش آثار اهدایی هنرمندان استان نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت:  رونمایی از آلبوم موسیقی خوانندگان انقلابی، اجرای جشنواره «آوای مدرسه»، برگزاری تورهای گردشگری ویژه هنرمندان، سرکشی هنرمندان به اردوهای جهادی و ... توسط بسیج هنرمندان فارس برای هفته هنر انقلاب اسلامی در استان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1162900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha