لزوم استفاده از روش‌های آبیاری مدرن در لرستان

دالوند با تاکید بر ضرورت تکمیل سدهای در دست احداث تکمیل شوند، گفت: استفاده از روش های آبیاری مدرن برای تقویت کشاورزی در استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد رضا دالوند»  امروز(16 فروردین) در در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، گفت: توسعه و تقویت کشاورزی  و توجه به روش های آبیاری مدرن در این راستا ضروری است.

 

وی افزود: در برخی از مناطق کشاورزی استان زمین‌ها به روش سنتی آبیاری می‌شوند که با توسعه روش های آبیاری مدرن بستر تقویت کشاورزی فراهم می شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: فرهنگ‌سازی در مصرف آب کشاورزی و آشامیدنی یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه است که باید مورد وتوجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: با همکاری صدا و سیما، رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط لازم است در این شرایط بحران کم آبی با فرهنگ سازی مصرف آب را در استان کاهش دهیم.

 

دالوند مطرح کردن مسائل کلی در این گونه جلسات را نامناسب دانست و افزود: بهتر است دستگاه‌ها گزارشی از اقدامات عملی و اجرایی خود را در زمینه‌های مدیریت مصرف آب مانند هوشمندسازی کنتور، پرکردن چاه‌ها، قطع کردن برق‌های غیرمجاز و... ارائه دهند.

 

وی بر لزوم پیگیری و تکمیل سدهای نیمه تمام در استان به عنوان زیرساخت در زمینه کنترل و مدیریت آب تاکید کرد و گفت: با تکمیل شدن سدهای در دست احداث بخشی از روان‌آب‌هایی که از استان خارج می‌شود را می‌توان مدیریت کرد. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان هوشمند سازی چاه‌های آب در استان را ضروری دانست و اظهار کرد: در برخی از مناطق کشاورزی استان زمین‌ها به روش سنتی آبیاری می‌شوند که لازم است به سمت مکانیزه کردن و آبیاری مدرن حرکت کنیم.

کد خبر 1162903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha