معلولان از پرداخت عوارض شهری معاف می شوند

ضمیری با تاکید بر لزوم تسهیل شرایط برای خرید یا ساخت مسکن برای معلولان، گفت: بر اساس همین دغدغه‌مندی، معلولان از پرداخت هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی و عوارض نوسازی، با تایید و معرفی سازمان بهزیستی معاف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمید ضمیری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی طرح «تسهیلات و ارائه خدمات به معلولان» در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان که اجرای کامل آن، موجب گشایش در بخش مهمی از مشکلات این قشر خواهد بود، در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر مشهد گفت: بخشی از تبصره و بندهای این طرح مربوط به کمیسیون شهرسازی و معماری بوده که برهمین اساس، در جلسه اخیر کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

ضمیری با تاکید بر لزوم تسهیل شرایط برای خرید یا ساخت مسکن برای معلولان، افزود: براساس همین دغدغه‌مندی، معلولان از پرداخت هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی و عوارض نوسازی، با تایید و معرفی سازمان بهزیستی معاف خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: معلولان برای برخورداری از این شرایط و تسهیلات باید حداقل سابقه ۵ سال سکونت در مشهد مقدس را داشته باشند، همچنین باید توجه داشت که عوارض مرتبط با مازاد بر تراکم یا خلاف ضابطه، شامل این معافیت‌ نخواهد شد.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر مشهد با بیان اینکه برای اراضی مشاعی دارای سند عادی یا رسمی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده، افزود: معافیت پرداخت عوارض صدور پروانه در حوزه‌های ۱ و ۲ درآمدی، طبق الگوی مصرف پایه و در سایر حوزه‌های درآمدی نیز تا ۳۰ درصد مازاد بر الگوی مصرف خواهد بود.

 

به گفته ضمیری معلولان، مستاجر یا مالک، از پرداخت عوارض نوسازی محل سکونت خود معاف خواهند بود و مهجورین نیز توسط قیم یا نماینده قانونی خود به شهرداری مراجعه می‌کنند که این افراد نیز از حق برخوردار می‌شوند یا خیر؛ زیرا این حق از طریق قیم یا نماینده قانونی نیز قابل تحقق خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 1162983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha