رایزنی با ۱۷ گروه سرمایه گذار داخلی و ۴ گروه سرمایه گذار خارجی برای حضور در ایلام

عباسی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۸ نیز ۳۶۹ میلیارد به استان اختصاص یافته است، گفت: با ۱۷ گروه سرمایه گذار داخلی و ۴ گروه سرمایه گذار خارجی که ۳ گروه اقدامات اولیه را برای سرمایه گذاری انجام داده اند، رایزنی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، عصر امروز(۱۶ فروردین) در اولین نشست شورای اداری استان ایلام که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در مجتمع پتروشیمی ایلام، برگزار شد، اظهار کرد: در کارگروه رفع موانع تولید استان، تلاش شده است که مشکلات و موانع طرح های اشتغال زا و سرمایه گذاری در استان مرتف شود.

 

« شهریار عباسی» با بیان اینکه  در حوزه مشاغل خانگی برای 295 نفر تسهیلات اعطا شده است، افزود: در حوزه مشاغل روستایی هم اعتباری بالغ بر 116 میلیارد ریال با اشتغال زایی 146 نفر پرداخت شده است، یادآور شد: از محل تبصره  18 نیز 369 میلیارد به استان اختصاص یافته است که تاکنون 52 میلیارد پرداخت شده و 114 طرح برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در زمینه اعتبارات تبصره ۱۸ این بوده که منابع دیر به استان ابلاغ شده است، افزود: در سال جدید دولت خدمتگذار مبلغ اعتبار تسهیلات تبصره  18 را برای استان به 2 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش داده است که ان شاء الله شاهد خبرهای خوبی برای اشغال زایی در استان باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ابراز کرد: نشست های شورای دولت و بخش خصوصی برگزار شده است و مشکلات بنگاه داران برطرف شده است و براساس آماری که در سامانه رصد اداره کار ثبت شده 3111 نفر در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات ایجاد اشتغال شده است.

 

عباسی گفت: بر اساس دستور استاندار محترم ایلام چند کار کلان در استان پیگیری شدند، یکی پتروشیمی هلیلان بوده که 600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح تأمین شده و در حال خرید دستگاه ها هستند، حوزه اقتصادی و عمرانی رایزنی ها و پیگیری های لازم را با قرارگاه خاتم در حال انجام است.

 

وی بیان کرد: طرح مرکز رادیوتراپی و درمان سرطان در حال پیگیری است، ایلام تنها مرکز استانی است که فاقد این مرکز است و جلساتی در این خصوص برگزار شده است، 20 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد این مرکز مورد نیاز است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در صدد راه اندازی این مرکز هستیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه با 17 گروه سرمایه گذار داخلی و 4 گروه سرمایه گذار خارجی که 3 گروه اقدامات اولیه را برای سرمایه گذاری انجام داده اند، رایزنی شده است، افزود: از اقدامات  دیگر، بحث افتتاح مرکز فن بازار استان ایلام بود که جلسات توجیهی در این زمینه برگزار شده و فضای مناسب در اختیار این مرکز قرار گرفته است که این بازار، حلقه ی مفقوده بازار فروش و شرکت های دانش بنیان خواهد بود که با اتصال به این مرکز، می توانند محصولات خود را ارائه دهند.


عباسی بیان کرد: در حوزه تنظیم بازار به اقرار دوستان یکی از بهترین سال ها را تجربه کرده ایم، در حوزه ی تأمین کالاهای اساسی و هم در حوزه  میوه شب عید و در راستای کاهش قیمت ها و جلوگیری از رشد فزاینده  قیمت ها اقدامات لازم صورت گرفته است،در بحث تولید و توزیع  گوشت مرغ هم بازدیدها و نظارت های لازم صورت گرفت است.

 

وی بیان کرد: در بحث تولید نان هماهنگی با فرمانداران و به روز رسانی آمارهای نانوایی ها و جلوگیری از خروج آرد از چرخه ی تولید نان و برگزاری جلسات برای سیلو داران و رایزینی با بانک ها برای نانوایی هایی که نیاز به نوسازی داشتند نیز در دستور کار قرار گرفت.

 


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ابراز کرد: مرز هلاله شمالی که با اهتمام جدی استاندار محترم، خوشبختانه نتایج خوبی در این زمینه  شاهد خواهیم بود و در این خصوص نشست های مشترک با استانداران دیاله و واسط جهت راه اندازی بازارچه های مرزی برگزار شده است.

 

کد خبر 1163022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha