۵۴۵ طرح در استان در حال اجرا است/ بارش ها در ایلام ۴۵ درصد کاهش داشته است

هژبری با بیان اینکه ۵۴۵ طرح و پروژه در استان در حال اجرا است، گفت: با توجه به اینکه میزان بارش ها در استان ۴۵ درصد کاهش نشان می دهد، باید مدیریت منابع آب در اولویت اصلی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، عصر امروز(۱۶ فروردین) در اولین نشست شورای اداری استان ایلام که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در مجتمع پتروشیمی ایلام برگزار شد، اظهار کرد: 545 طرح عمرانی با اعبتار استانی 1600 میلیارد تومان در حال اجراست.

 

« سعید هژبری» با بیان اینکه  برخی از این طرح ها در ایام پایان سال به بهره برداری رسید و 33 پروژه هم کلنگ  زنی شد ه است، ابراز کرد: نشست خوبی با تدبیر استاندار محترم با قرارگاه خاتم الانبیاء برگزار شد که سه پروژه ی کلان برای استان مشخص شد، مسیر هلیلان به شباب در دستور کار قرار گرفته شد و امروز عملیات مطالعات قطعه اول این پروژه در حال انجام است.

 

وی افزود:  فاز اول سامانه گرمسیری تا سد کنجاچم  یکی دیگر از طرح های مهم استان است که مقرر شده است که قرارگاه خاتم تا پایان خردادماه سال جاری عملیات اجرای کانال را به اتمام برساند و سوم امکان سنجی پارک پ پ است که قرارگاه خاتم در این خصوص فعال خواهد شد.

 

هژبری با اشاره به اینکه در حوزه مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هم اقدامات خوبی صورت گرفته شده که در این زمینه 800 میلیارد تومان به اعتبارات استان افزوده شده است، گفت: توجه به اربعین به عنوان یکی از رویکرد های اساسی در استان است در این خصوص 4 جلسه کمیته زیرساخت های اربعین برگزار شده و برنامه جامعی در سه سطح تدوین شده است.

 

وی بیان کرد: در سفرهای نوروزی 8 جلسه برگزار شد و روزانه گزارشات به وزارت کشور ارسال می شد، ابراز کرد: در ایام سفر 131 هزار نفر مسافر در استان داشتیم 70 درصدظرفیت  هتل های ما پر شده بود و ما در تصادفات 164 نفر جرحی  و 17 نفر فوتی و 109 مورد تصادف داشتیم که این آمار تصادفات باید کنترل شود که در این زمینه به دنبال هوشمندسازی جاده ها و فرهنگ سازی و رعایت قوانین ترافیکی را داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه  در حوزه بارش ها 45 درصد در استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم، گفت: مدیریت منابع آب باید در اولویت اصلی قرار گیرد، راه های استان هم اولویت بندی شده محور ایلام به مهران، شباب به مهران، ایلام -بدره -دره شهر یکی از اولویت های ماست.

 

وی بیان کرد: یکی از مطالبات مردم مسیر حمیل به کرمانشاه است هم باید عملیات اجرایی هم به اتمام برسد، این پروژه در دست استان نیست و این پروژه 35 درصد پیشرفت فیزیکی در استان کرمانشاه دارد، شبکه ی ریلی استان در دو نقطه شروع شده است، 17 کیلومتر در مسیر ایوان به چوار پیمان سپاری شده و با اعتبار 70 میلیارد تومان و مسیر دهلران به اندیمشک هم در دستور کار قرار گرفته است.

 

هژبری یادآور شد: در حوزه نهضت ملی مسکن باید 32 هزار و 601 واحد مسکونی در طی 4 سال تولید کنیم که تاکنون 1816 نفر ثبت نام شده نهایی در استان وجود دارد که قسط اول خود را واریز کرده اند و برای این افراد هم واحدهای مسکونی تعریف شده است.


 

کد خبر 1163026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha