حکمرانی اسلامی باید در کشور پیاده سازی شود

محمدی با بیان اینکه حکمرانی اسلامی باید در کشور پیاده سازی شود، گفت: مقام معظم رهبری برای این موضوع شاخص هایی از جمله مردمی، دینی و معتقد بودن، اشرافی و ظالم نبودن را مطرح کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد محمدی»  شامگاه (۱۶ فروردین) در شورای اداری شهرستان بشرویه اظهار داشت:‍ در ماه مبارک رمضان باید از قرآن بهره کافی ببریم.

 

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری موضوع حکمرانی اسلامی را مطرح کرده اند و برای این موضوع شاخص هایی از جمله مردمی بودن، دینی بودن، معتقد بودن، اشرافی نبودن و ظالم نبودن را در حکمرانی اسلامی بیان کرده اند.

 

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی بر بنیاد مشارکت اسلامی سوار شده است، ادامه داد: بنابراین از تمام دیدگاه های صاحب نظران باید بهره برداری کافی داشته باشیم.

 

محمدی عنوان داشت: اول مبحث و اصلی که باید به آن توجه کنیم موضوع قانون و قانون گرایی است که هرچه بیشتر توجه کنیم این مهم آسیب کمتری خواهد دید.

 

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی افزود: اصل بعدی شفافیت است و فرایند ارائه خدمات به مردم باید بسیار شفاف باشد و برای اینکه این اصول حاکم شود اولین بحث درحوزه مشارکت استفاده از دیدگاه های نخبگان است.

 

محمدی عنوان کرد: انتظار استاندار خراسان جنوبی این است که با سیاست ها و برنامه های دولت هماهنگ عمل کنیم و رعایت اصول امانت داری، دین داری، کفایت و کارآمدی را مدنظر داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه فرآیندها و گلوگاه های فسادخیز در سطح شهرستان بشرویه باید شناسایی و کنترل شوند، گفت: تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان باید انجام شود و در تمام ایام روز در اتاق فرمانداری ها و بخشداری ها و دستگاه های اجرایی به روی مردم باز باشد و با توزیع عادلانه خدمات و امکانات در سطح شهرستان؛ افزایش نشاط و سلامت را داشته باشیم.

کد خبر 1163068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha