بهره برداری از ۸۷۱ طرح عمرانی در دهه حساب ۱۰۰ امام ( ره ) در سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۷۱ طرح عمرانی با اعتبار ۴۵۴ میلیارد ریال در دهه حساب ۱۰۰ امام ( ره ) در سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان» با  اشاره به سالگرد تاسیس  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی حضرت امام  خمینی ( ره) با هدف ساخت مسکن برای اقشار کم برخوردار جامعه،  با اعلام این خبر گفت :  این طرح ها شامل افتتاح 867 واحد مسکن روستایی و 4 طرح هادی روستایی ست که با اعتبار 454 میلیارد ریال در دهه بنیاد در استان به بهره برداری می رسند .

 

وی افزود : به برکت این ایام ، کلنگ احداث 1441   واحد مسکونی از محل طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی در روستاهای استان به زمین زده می شود که با احتساب این تعداد ، 118460  واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده اند که ضریب مقاوم سازی در استان را به 44  درصد ارتقا داده است و هدف عالیه بنیاد مسکن این است که با ساخت سالانه 10000 واحد مسکونی تا پایان سال 1410 ، کلیه منازل روستایی در استان مقاوم سازی شده باشند .

 

 بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن استان همچنین خبر از آغاز عملیات اجرایی 823 واحد مسکن اقدام ملی در شهرهای زاهدان و ایرانشهر داد و گفت: پروژه شهر قدس زاهدان از پروژه های ممتاز بلند مرتبه سازی در استان است که با بهره گیری از مشاوران و پیمانکاران توانمند در استان اجرا می شود .

 

وی ادامه داد : عملیات اجرای 8 طرح هادی روستایی نیز در شهرهای میرجاوه ، زهک ، سراوان ، خاش و ایرانشهر نیز در این ایام از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز می شود که گام دیگری ست در جهت جلب رضایت و خدمت به روستاییان شریف و توسعه و عمران روستایی استان است.  

 

 وی در پایان  با اشاره به گستره  فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن افتخار دارد که پرچمدار محرومیت زدایی در اقصی نقاط کشور است و در طول 4 دهه فعالیت پر ثمر دامنه عملکرد خود را از ساخت مسکن روستایی به تهیه و اجرای طرح های هادی ، واگذاری زمین در روستاها و صدور سند مالکیت شهری و روستایی و مشارکت در پروژه های ملی ساخت مسکن نظیر طرح های مسکن مهر ، اقدام ملی و نهضت ملی مسکن گسترش داده است  .

کد خبر 1163070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha