جابجایی بیش از ۵۴  هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان

جباری گفت: در طول تعطیلات نوروزی ۵۴ هزار و ۴۹۲ مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته اند.

«جلیل جباری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، با بیان اینکه این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۴ برابر افزایش نشان می‌دهد، افزود: این آمار تنها مربوط به هتل‌های، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیر و واحدهای بوم‌گردی سطح استان بوده، در سال جاری افزایش قیمت در مراکز اقامتی استان وجود نداشته است و ۲۰ درصد تخفیف به مسافران ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از بازدید ۱۶۷ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و موزه‌های استان خبر داد و عنوان کرد: این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۳.۲ برابر افزایش داشته است.

جباری با اشاره به بازدید ۷۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان گفت: این تعداد نیز در مقایسه با پارسال دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۳۵ واحد بوم گردی طی ایام نوروز در استان عنوان کرد: در این مدت دو هزار و ۷۰۰ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی در بوم گردی استان اقامت داشتند که رشد دو برابری نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های مسافرپذیر کشور در فصل بهار و تابستان است برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر در تمام سال برگزار خواهد شد و اقدامات این ستاد تنها معطوف به ایام نوروز نخواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تاکنون اسامی و مشخصات ۲۴۸ بنای تاریخی استان در سامانه جامع نظارت بر تأسیسات گردشگری ثبت شده‌اند و ثبت اسامی سایر بناها نیز ادامه دارد.

کد خبر 1163131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha