مسابقات قرآنی بین مساجد محلات شهر قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام موسوی گفت: در راستای عمل به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، مسابقات قرآنی بین مساجد محلات شهر قزوین در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

حجت الاسلام «سید رضا موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، برنامه های مختلفی در مساجد اجرا می شود به طوری که پیگیری می کنیم مساجد برنامه جزء خوانی قرآن کریم را داشته باشند.

 

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: در ماه مبارک رمضان  هر روز هنگام اقامه نماز در یکی از مساجد حاضر شده تا ضمن عرض خداقوت به امام جماعت، از نزدیک برنامه ها را شاهد بوده و تقویت مجموعه را داشته باشیم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «تبدیل مساجد در هر محله به پایگاه های قرآنی و تعامل و ارتباط با مساجد دیگر آن محله و تشکیل جلسات و مسابقات قرآنی در بین آنها، بهترین مشوّق برای وارد شدن نوجوانان و جوانان به وادی قرآن و به خصوص تربیت حافظان قرآن است» به منظور عمل به این فرمایش رهبری برنامه ریزی کرده ایم تا مسابقات قرآن در بین مساجد محلات شهر قزوین برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: در پاسخ به ندای رهبری، در حال برنامه ریزی هستیم تا مسابقات قرآن را در ماه مبارک رمضان در بین مساجد محلات داشته باشیم که برای این منظور در شهر قزوین محلات را به 10 محله تقسیم کرده و 10 رابط داریم.

 

وی تصریح کرد: در این برنامه، مرحله مقدماتی مسابقات بین مساجد خود محله و مرحله نهایی مسابقات بین مساجد محلات شهر قزوین انجام شود و در نهایت 10 نفر برگزیده در رشته های قرائت، حفظ و اذن و  غیره رقابت کرده و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

 

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در خصوص برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: با توجه به اینکه نزدیک دوم سوم مساجد استان امام جماعت ندارند، در یک سوم مساجد استان در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی نظیر جزخوانی قرآن کریم، اقامه نماز قضا و غیره در حال اجراست.

 

وی خاطر نشان کرد: در برگزاری برنامه های مختلف رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تأکید بوده البته مساجد ما و غالب متدینان بیشترین توجه را به پروتکل های بهداشتی دارند و این موارد را رعایت می کنند و خوشختانه هم تاکنون موردی خاصی در این حوزه وجود نداشته است.

 

کد خبر 1163165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha