۷۳ بقعه متبرکه استان مجری طرح ضیافت الهی هستند

حجت الاسلام آسوده از اجرای طرح ضیافت الهی در ۷۳ بقعه متبرکه استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام «محمد رضا آسوده» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از برنامه های اوقاف و امور خیریه در این ماه پرخیر و برکت خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۷۳ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان مرکزی از برنامه های ترتیب داده شده برای این ایام است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، افزود: طرح ضیافت الهی هر ساله در ماه مبارک رمضان در بقاع شاخص اجرا می شود و امسال نیز این برنامه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ سلامت زائران و روزه داران برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی با هدف انس با معارف قرآن کریم، ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات برگزار می شود، افزود: ۱۵ مبلغ اعزامی و ۳۴ مبلغ بومی استان مرکزی در راستای اجرای این طرح در بقاع متبرکه استان حضور می یابند.

 

 

برپایی محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه استان

 

این مقام مسئول به برنامه های این طرح در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر در ۱۹ بقعه متبرکه از جمله برنامه های این ایام است.

 

به گفته حجت الاسلام آسوده، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و اجرای مراسم جزءخوانی در 24بقعه و اقامه نماز جماعت در ۳۶بقعه از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی امسال است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت، روخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام ماه مبارک رمضان است.

 

 

برپایی سفره افطاری در 50 بقعه متبرکه استان

 

حجت الاسلام آسوده در بخش دیگری از سخنانش به برپایی سفره‌های افطاری در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری ساده در۵۰  بقعه  استان مرکزی تدارک دیده شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برپایی خیمه‌های معرفت در جوار آستان مقدس ۲۲ امامزاده را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان دانست و گفت: پاسخگویی به مسائل شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان و مشاوره با حضور روحانی متخصص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مسابقه فرهنگی متناسب با این ماه و ارائه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این طرح است.

 

وی در ادامه به برگزاری ویژه برنامه‌های وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان «خدیجه مادر امت» در روز دهم ماه مبارک رمضان در جوار ۱۲ بقعه متبرکه اشاره کرد و گفت: جشن ولادت «کریم اهل بیت(ع)» حضرت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی کاروان شادی «نسیم کرامت» ویژه ولات امام حسن مجتبی (ع) از دیگر برنامه های ترتیب داده شده برای این ایام است.

 

این مقام مسئول همچنین برپایی سفره‌های کریمانه افطار در جوار ۲۴ بقعه متبرکه در نیمه رمضان و برپایی نماز عید سعید فطر در ۵۴ بقعه متبرکه  را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان دانست.

 

وی همچنین به برگزاری برنامه تفسیر قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: از محضر دو مفسر قرآن کریم از شهر مقدس قم دعوت شده تا با حضور در شهرستان های خمین و ساوه، در آستان مقدس امامزادگان و اماکن دولتی برنامه تفسیر قرآن کریم داشته باشند.

 

کد خبر 1163168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha