مجلس از متخصصان، مخترعان و  شرکت های دانش بنیان حمایت های لازم را انجام دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید از مخترعان و متخصصان و همچنین شرکت های دانش بنیان حمایت های لازم را انجام دهد، گفت: ما باید در قالب دانش بنیان ها فضای رقابتی را با دنیا ایجاد کنیم.

کمال علیپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: امسال مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه به بحث تولید در شعار سال توجه کردند به موضوع دانش بنیان ها هم توجه داشتند. رقابت تولید در بحث علمی و دانش بنیانی باید مورد تاکید قرار گیرد، در این رابطه کارهای خوبی در کشور انجام شده است.

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال 1400 طرح تقویت دانش بنیان ها در مجلس تصویب شد و اتفاقا طرح خوبی است. اگر قرار است ما تا سال 1404 و بعد از آن قدرت برتر در ابعاد مختلف در منطقه باشیم باید به موضوع علم، دانش و کیفیت تولید توجه کنیم.  

 

وی تصریح کرد: کیفیت تولید به این مسئله بر می گردد که ما از مخترعان و متخصصانی  که در این حوزه کارهای علمی و پژوهشی انجام می دهند، حمایت کنیم. بعضا ما بینش کاری را داریم ولی دانش آن کامل نیست. نیاز است که دانش در کنار بینش به عنوان بنیان اساسی و ساختار درست به کمک کشور بیاید.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که ما کشور را به سمت دانش بنیانی ببریم و در قالب دانش بنیان فضای رقابتی با دنیا را ایجاد کنیم. یکی از وظایف مجلس این است که از متخصصان و مخترعان در این حوزه حمایت کند و شرکت های دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهد. عدم اخذ عوارض و مالیات از این شرکت ها بهترین کمک به آنهاست و امیدواریم تفکر حمایت از تولید در کشور در همه ابعاد توسعه یابد.

کد خبر 1163173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha