برگزاری سالروز عملیات آزادسازی بازی دراز بعد از دوسال

فرزادی پور، گفت: امسال بعد از دوسال از شیوع ویروس کرونا مراسم سالروز عملیات آزادسازی بازی دراز در محل یادمان شهدای آن برگزار می شود.

نورالدین فرزادی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: عملیات غرور آفرین بازی دراز ۴۱ سال پیش با همت و ایثار و صلابت رزمندگان پر افتخار ارتش و سپاه به وقوع پیوست و این منطقه از اشغال دشمن بعثی و متجاوز آزاد شد.

 

 

فرماندار سرپل ذهاب افزود: در این عملیات ۲ گردان از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۲ گردان از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند که رشادت ها و حماسه های باشکوهی از خود خلق کردند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: دشمن بعثی با تصرف ارتفاعات مهم بازی دراز، بر دشت و شهر سرپل ذهاب و پادگان ابوذر به عنوان مهمترین پادگان مرزی در جبهه غرب و راه های ارتباطی آن به طور کامل مسلط بود و دشمن بعثی در نظر داشت با فعالیت های مهندسی روی ارتفاعات بازی دراز و جاده سازی بر روی آن، یگان های خود را در آن جا استقرار دهد که با افزایش سلطه بر قصرشیرین، سرپل ذهاب را نیز زیر دید خود بگیرد.

 

 

فرزادی پور تصریح کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب امسال در سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز میزبان بیش از ۵۰ نفر از کاروان های راهیان نور و عاشقان کوی شهدا خواهد بود.

 

 

 

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: برای برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی دراز  تعداد ۷کمیته مختلف در شهرستان تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 

 

 

وی گفت: حضور گسترده رزمندگان دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در یادمان شهدای بازی دراز یادی از شهدای پرافتخار آزادسازی این ارتفاعات خواهد کرد و پیام ایثار و شهادت را به عنوان رهاورد این سفر به موطن خود خواهد برد.

 

 

فرزادی پور افزود: شهدای بازی دراز در عملیات مهم و موقعیت استراتژیکی قرار گرفتند و نقش مهمی در پیروزی جنگ تحمیلی داشتند.

کد خبر 1163290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha