بستری ۱۸۳ بیمار کرونایی در گلستان/ فقط ۳۲.۲ درصد مردم نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

گل فیروزی گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گلستان با ۴ نفر افزایش به ۱۸۳ نفر رسیده است.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: تعداد بیماران کرونایی که در مراکز درمانی و بیمارستان های استان بستری هستند نسبت به روز گذشته ۴ نفر بیشتر شده و به ۱۸۳ نفر رسیده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از این تعداد ۵۶ بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان ها تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و ۲۵ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

وی با بیان اینکه تغییری در رنگ بندی کرونایی شهرهای استان ایجاد نشده است، افزود: کردکوی تنها شهرستان با وضعیت آبی کرونایی است و ۹ شهرستان شامل گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت، آزادشهر، آق قلا رامیان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

به گفته وی وضعیت در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن، کلاله و علی آبادکتول همچنان پرخطر و نارنجی است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان رضایت بخش نیست، گفت: در حال حاضر فقط ۳۲.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان شامل ۴۹۳ هزار نفر نوبت سوم واکسن را دریافت کردند.

 

وی بیان کرد: همچنین یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۰۷ نفر معادل ۹۳.۴ درصد نوبت اول و یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۱۸۸ نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

 

کد خبر 1163339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha