بهره‌برداری از سد سیازاخ مطالبه شهروندان دیواندره است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد سیازاخ به دلیل نبود اعتبار سال‌های متوالی پیشرفتی نداشته و به بهره‌برداری رسیدن این سد، از مطالبات به حق شهروندان دیواندره است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در بازدید از سد سیازاخ دیواندره که با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، هدف از بازدید این سد را اجرای مصوبات سفر وزیر نیرو دانست و اظهار کرد: هدف از این بازدید به حرکت درآوردن چرخه‌های سد است که در گام اول اعتبار لازم برای آغاز به کار پیمانکاران، تأمین گردیده و در حال حاضر سه پیمانکار "ژینگه، کوه بنان و فرادید میهن" مشغول به کار هستند.

 

 

آریانژاد ادامه داد: با توجه به اینکه مجموعه کارکنان حوزه طرح و توسعه آب منطقه‌ای و پیمانکاران این سد به صورت جهادی مشغول به فعالیت هستند این نوید را به مردم شریف دیواندره می‌دهیم که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ابتدای سال آبی جاری این سد تا ظرفیت 20 میلیون متر مکعب آبگیری خواهد شد.

 

 

وی افزود: عمده وعده‌هایی که وزیر نیرو برای تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه تمام این استان داده بود، محقق گردیده که در حال حاضر برای آبرسانی به سد بانه، مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار نقد و برای سد سیازاخ نیز در اواخر سال گذشته 20 میلیارد تومان در اختیار این شرکت قرار داده شده که بر این اساس، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

 

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان تصریح کرد: در حال حاضر سد سیازاخ 9 میلیون متر مکعب آب ذخیر دارد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 3 میلیون متر مکعب بود و امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته و بارش‌های مناسب و ذخیره سازی آب، مردم و کشاورزان شهرستان دیواندره در تأمین آب مشکلی نخواهند داشت.

 

 

آریانژاد به وضعیت مسائل و مشکلات روستاهای شیخ حیدر، گله‌سور و کاقلی اشاره کرد و گفت: در این خصوص با پیمانکار جلسات متعددی برگزار شده و در نهایت تلاش این مجموعه بر آن است تا به امید خدا، موارد مربوط به این روستاها تا مرداد ماه سال جاری مرتفع شود.

کد خبر 1163350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha