سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی معرفی شد

با حضور معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان و تعداد از مسئولان استان، « محمدحسین خسروی» به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، طی مراسمی با حضور معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان کشور عصر امروز (۱۷ فروردین) سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی معرفی شد.

 

«حسن عزیزی» مدیرکل سابق ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه سند برنامه تحولی سالانه مشتمل بر پنج برنامه کلان تحویل استانداری شده است، اظهار کرد: در ۳۳ ماه گذشته بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شده است.

 

وی ادامه داد: اما هنوز از میانگین کشوری عقب هستیم و میانگین فضای ورزشی کشور ۹۵ سانتیمتر مربع است.

 

مدیرکل سابق ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیارد تومان خلق منابع ناشی از نهادهای انقلابی و وزارت نفت داشته ایم، افزود: زمانی که سکان این اداره کل را تحویل گرفتم سهم ماده ۵۳ قانون الحاقی ورزش(سهم یک درصد حوزه ورزش از سوی دستگاه‌های اجرایی) ۲۷۵ میلیون تومان بود که اکنون به یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

عزیزی با بیان اینکه در بحث ایجاد درآمد جدید پایدار بالغ بر پنج میلیارد تومان فروش اموال مازاد داشتیم که صرف کسری اعتبارات و تکمیل پروژه های اعتباری شد، تصریح کرد: کل اعتبار تملک دارایی سرمایه ای ادره کل ورزش استان ۶۰ میلیارد تومان بود اما اکنون بالغ بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۷۰ درصد داریم.

 

وی با اشاره به تصویب ۶۴ میلیارد تومان اعتبارت حوزه ورزش و احداث سالن دومیدانی در سفر رئیس جمهور به استان در سال گذشته، عنوان کرد: همچنین زمانی که سکان اداره کل ورزش و جوانان را تحویل گرفتم کل اعتبار کمک فصل ۵ در حوزه ورزش استان ۶۵ میلیون تومان بود اما اکنون این اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان است.

 

مدیرکل سابق ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰ درصد اماکن ورزشی خراسان جنوبی فرسوده است، گفت: ۸۰ درصد اماکن ورزشی در شهرستان بیرجند، قاین، فردوس و طبس فرسوده و نیازمند بازسازی و تعمیر هستند.

 

عزیزی با اشاره به فعالیت ۷۳ سازمان مردم نهاد جوانان در استان، بیان کرد: درخواست داریم معافیت کامل تیم ورزشکاران قهرمانی و لیگ ها برای خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان خواستار راه اندازی مراکز «منش» به عنوان مراکز شتاب دهنده کسب و کار در استان و در شهرستان های پرجمعیت با حمایت های وزارت ورزش و جوانان شد.

 

گفتنی است در این مراسم، «محمدحسین خسروی» به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات «حسن عزیز» مدیرکل سابق تقدیر شد.

کد خبر 1163365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha