ضعف آگاهی و قوانین ناکارآمد سبب افزایش پرونده قضایی شده است/ نیاز به کسب مهارت برای کنترل خشم داریم

وریان گفت: ضعف آگاهی مردمی و برخی قوانین ناکارآمد سبب افزایش پرونده قضایی در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی نوریان» در ویژه برنامه یک شهر ضیافت چهارمین روز ماه مبارک رمضان به افزایش پرونده های قضایی اشاره کرد و اظهار داشت: ورودی پرونده به دادسرا و دادگاه های استان اصفهان در مقایسه با دیگر استان های کشور افزایشی بوده است.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب استان اصفهان افزود: ضعف آگاهی مردمی نسبت به مسائل حقوقی و برخی قوانین ناکارآمد در جامعه سبب افزایش پرونده قضایی در کشور شده که نیازمند اصلاح قوانین و افزایش آگاهی مردم هستیم.

 

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ساختاری قوانین قدیمی به کاهش پرونده های قضایی و رفع گرفتاری مردم کمک کنند.

نوریان اضافه کرد: قاضی سعی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها دارد اما به دلیل مشکل قوانین این امکان فراهم نشده و پرونده های قضایی و جمعیت زندان ها افزایش می یابد.

 

وی کمبود دانش عمومی جامعه نسبت به مسائل حقوقی را یکی از عوامل تشکیل پرونده های قضایی بیان کرد و اذعان داشت: مردم پیش از عقد قرارداد و معامله و تنظیم قرارداد با مشاروان حقوقی و وکلا مشورت کنند تا گرفتار نشوند.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اصفهان خاطرنشان کرد: مشورت هنگام انجام کارهای مهم و کسب تجربه از افراد دانا نسبت به اوضاع ریسک را کاهش و مانع از بروز مشکل برای آنان می شود.

 

وی وجود مرکز مشاوره و معاضدت قضایی در دادگاه ها را فرصتی برای مشورت حقوقی معرفی کرد و گفت: خدمات این مرکز رایگان و برای رفاه حال مردم است.

 

نیاز به کسب مهارت برای کنترل خشم

 

نوریان با اشاره به پرونده های مربوط به نزاع، درگیری و دیه افزود: این چنین پرونده هایی به دلیل عدم کنترل خشم رقم خورده است.

وی ادامه داد: کسب مهارت کنترل هیجان های منفی به افراد کمک می کند تا در شرایط سخت بهترین تصمیم را گرفته و دچار مشکل نشوند.

کد خبر 1163376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha