بیش از ۱۰هزار مازندرانی در مناطق عملیاتی جنوب با شهدا تجدید بیعت کردند

مجیدی با بیان اینکه کاروان راهیان نور امسال به دو صورت اتوبوسی و خودروی شخصی اعزام شدند، گفت: اردوگاه‌های استان مازندران اعم از شهید بلباسی و شهید جعفرزاده و هفت تپه ۱۰هزار و ۶۳۲نفر از زائرین شهدا را در قالب اردوی راهیان نور اسکان دادند.

خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عسگر مجیدی» امروز(۱۷فروردین) در گفت‌وگو با خبرنگاران به استقبال مردم شریف استان مازندران از اردوی راهیان نور اشاره و اظهار کرد: همانطور که مستحضرید حدود دو سالی به‌خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا شاهد تاخیر در اعزام به اردوهای راهیان نور بودیم اما امسال با بهتر شدن وضعیت و آماده‌سازی اردوگاه‌های مناطق عملیاتی جنوب اقدامات لازم جهت اعزام انجام شد و در ایام نوروز شاهد حضور زائران شهدا در مناطق عملیاتی جنوب بوده ایم.

 

معاون هماهنگ کننده و مسئول ستادراهیان نور سپاه کربلا افزود: در سال جدید پس از دو سال توقف، ستاد راهیان نور در استان مازندران شکل گرفت و  کمیته‌ها تشکیل و به شهرستان‌ها ابلاغ شد، همچنین اطلاع‌رسانی در خصوص ثبت‌نام در سامانه انجام شد، علاقه‌مندان ثبت‌نام کردند.

 

وی گفت: تیم‌های  ستاد راهیان نور سپاه کربلا در سه اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک، اردوگاه شهید شیرسوار در هفت‌تپه و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر مستقر شده و از ۱۷ اسفند ماه اعزام آغاز شد.

 

مجیدی از اعزام ۶ هزار و ۲۷۳ نفر به‌صورت گروهی، هزار و ۳۶۰ نفر کاروان دانشجویی، ۱۲۰ نفر در قالب کاروان دانش‌آموزی و  ۲۲۹ نفر از طلاب خبر داد و تعداد کل زائران مازندرانی که در راهیان نور حضور داشتند را ۱۰ هزار و ۶۳۲ نفر اعلام کرد.   

 

 رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران یادآور شد: همچنین ۲ هرار و ۶۵۰ نفر در قالب خودروهای شخصی اعزام شدند، طبق بسترسازی اسکان به مدت سه روزه برنامه‌ریزی شده بود، البته درنظر داریم این سفر همچون سفر عتبات عالیات با اعزام خودجوش مردمی همراه باشد.

 

وی عنوان کرد: در سال جدید در بحث سلامت شاهد همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت دفاع زیستی سپاه کربلا و اعزام ۲۳ دستگاه آمبولانس به خوزستان بودیم که البته کادر درمان نیز حضور داشتند، راهداری، ناجا و شرکت جهان سیر با ما همکاری داشتند.

 

مجیدی اظهار کرد: در خصوص مهمترین بحث یعنی امنیت، بخشی به‌صورت نامحسوس توسط دستگاه‌های امنیتی انجام شد و در قسمت دیگر  به‌عنوان تامین و همراه این گروه‌ها ۲۲۸ نفر مسلح در اتوبوس‌ها حضور داشتند، مباحث فنی نیز بررسی شد.

 

وی ضمن تقدیر از افرادی که به‌عنوان خادم شهدا در اردوگاه‌ها حضور پیدا کردند و به‌صورت افتخاری در ایام نوروز به زائران خدمت ارائه کردند، خاطرنشان کرد: در کل حدود ۴۰۰ نفر از مازندران اعم از برادران و خواهران در راهیان نور حضور پیدا کردند، قطعا افرادی که در مسیر ترویج فرهنگ و ایثار و شهدا تلاش می‌کنند اجر خود را از خداوند دریافت خواهند کرد.

کد خبر 1163390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha