ما با غفلت‌ها و قصورها با قاطعیت برخورد می‌کنیم/ آستان قدس رضوی هدف اصلی دشمان انقلاب و اسلام است

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه ما قضیه حمله به سه روحانی در آستان قدس رضوی به راحتی عبور نخواهیم کرد و این حادثه را تا آخر بدون هیچ کم و کاستی دنبال می کنیم؛ گفت: ما با غفلت‌ها و قصورها با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «احمد مروی» شامگاه چهارشنبه (17 فروردین) در مراسم وداع با پیکر شهید حجت الاسلام اصلانی، وی را یک روحانی خدمت‌گذار به مردم نیازمند حاشیه شهر دانست و افزود: این سه طلبه مورد سوء قصد واقع شده هر کدام یک منطقه ای از حاشیه شهر را مدیریت می کردند و روز گذشته آستان قدس آنها را برای مشورت دادن در خصوص بحث افطاری در این مناطق دعوت کرده بود که توسط تکفیری ملعون شهید و مجروح شدند.

 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: بر طبق گفته فرزندان او شهید اصلانی از خدا شهادت خواسته بود و در ایام تعطیلات نوروز که به همراه خانواده به سفر راهیان نور و در ادامه به کرمان بر سر مزار شهید سلیمانی می رود از آنجا که بر می گردد به خانواده می گوید من شهادت را از خدا گرفتم.

 

وی تصریح کرد: این روحانی با زبان روزه در مسیر خدمت به مجاوران نیازمند امام رضا (ع) و با نام امام رضا (ع) و در صحن و سرای حضرت به دست تکفیری پلید و آدمکش و جنایت کار شهید می شود.

 

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی گروه‌های التقاطی، انحرافی و تکفیری اولین هدفشان روحانیت است؛ افزود: اولین شهید جریان التقاطی علامه مطهری بود و اولین شهید جریان نفاق شهید آیت الله بهشتی بود و در قضیه انحرافی یمانی ها باز روحانیت و طلبه ها و سربازان امام زمان (عج) جلوداران صف شهدا هستند.

 

وی اظهار داشت: امام راحل (ره) می فرماید: حقا از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظار نمی رود که در دعوت حق و راه خونین مبارزه اولین قربانی ها را بدهد و مهر خطام دفترش شهادت باشد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این حادثه تلخ بسیار ناگوار بود و ما به سادگی از کنار آن نخواهیم گذشت؛ گفت: ما کمیته هایی هم برای بررسی و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی رخ دادن این اتفاق تشکیل دادیم چرا که افرادی که در این قضیه قصور داشتند باید شناسایی و برخورد تنبیهی با آنها صورت گیرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که کمترین ناامنی در حرم امن ولی خدا قابل قبول نیست؛ افزود: همچنین کمیته ای برای بررسی نقاط ضعف و کاستی که چرا این اتفاق افتاد و آیا قابل پیشگیری بود تشکیل شده که هیچ گاه چنین حوادث تلخی را دوباره شاهد نباشیم.

 

مروی با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما در آستان قدس رضوی ابتدا امنیت زائران و میهمانان امام رضا (ع)است؛ تصریح کرد: ما در این دو سال ده ها میلیارد تومان برای خرید تجهیزات امنیتی هزینه کردیم و برای حفط امنیت این مکان مقدس از هیچ کار و هزینه ای دریغ نخواهیم کرد و زائران باید در اینجا از هر جایی حتی منزل خود احساس امنیت بیشتری کنند.

 

وی تصریح کرد: از 5 ماه مانده به عید کمیته هایی را برای استقبال شایسته از زائران و امنیت آنها تشکیل دادیم و شعار ما این بود که در حرم هیچ سرقتی صورت نگیرد و خونی از بینی زائری نباید بریزد و از حوزه امنیتی حرم خواستیم که در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذاری نکند.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ما از این قضیه به راحتی عبور نخواهیم کرد و این حادثه را تا آخر بدون هیچ کم و کاستی دنبال می کنیم اما باید گفت: عاشورای سال ۷۳ همگی به یاد داریم در روضه منوره بر اثر انفجار بمب ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند و از آن زمان تاکنون با وجود گذشت 27 سال هیچ اتفاقی نیفتاده و این محصول تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و نظامی حرم مطهر رضوی بوده است.

 

وی با بیان اینکه  آستان قدس رضوی هدف اصلی دشمان انقلاب و اسلام است؛ افزود: هر اتفاقی که در این آستان رخ دهد مانند بمب در جهان صدا می کند زیرا عملیات کور ادم کشی را در دنیا بازتاب می دهد و دشمن دنبال همین است.

 

مروی تصریح کرد: این 27 سال امنیت در حرم امام رضا (ع) عنایت حضرت و تلاش، کوشش و مجاهدت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مستقر در حرم مطهر بوده است و اگر تلاش این افراد نبود ما هر ماه یک بار شاهد حادثه ای مشابه سال ۷۳ در حرم امام رضا (ع) می بودیم و بدانیم از سال 72 تاکنون دشمنان اسلام بیشتر شدند و تکفیری ها و داعشی ها نیز سالها بعد از این جریان به وجود آمدند.

 

 وی با بیان اینکه ما با غفلت ها و قصورها با قاطعیت برخورد می کنیم؛ افزود: طبق گزارش ها، در ۱۴ روز اول فروردین حدود  ۷۰ میلیون تردد به حرم مطهر رضوی صورت گرفته است و دشمنان درصدد بودند در ایام نوروز عملیاتی انجام دهند که مانند بمب صدا کند اما نتوانستند تا این اتفاق دیروز که این حرکت غافلگیرانه و کور رخ داد.

 

مروی با بیان اینکه تمام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی حرم مطهر به صورت شبانه روزی برای امنیت زائران و مجاوران تلاش می کنند؛ از مردم و رسانه ها خواست تا منصفانه قضاوت کنند.

 

وی با اشاره به پخش کلیپی در فضای مجازی در خصوص دستگری فرد ضارب گفت: به گونه ای در این کلیپ القا شده بود که نیروهای امنیتی حرم مطهر خیلی دیر برای دستگیری ضارب اقدام کردند و یا نبودند در حالی که مامور امنیتی ما در لباس معمولی در صحن ها حضور دارد و دلیل اینکه لباس معمولی دارند این است که نمی خواهیم  فضای حرم امنیتی شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر اساس گزارش های واصله عملیات ضارب تکفیری ملعون ۲ دقیقه و چند ثانیه طول کشیده و مامورین نظامی ما ظرف ۵ دقیقه این تکفیری را دستگیر می کنند و ظرف کمتر از سه دقیقه آمبولانس برای انتقال مجروحین به بیمارستان به محل رسیده است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید هوشیار باشند چرا که دشمنان انقلاب و شیعه انگلیسی می خواهد از این قضیه سوء استفاده کند؛ گفت: اختلاف و نفرت انگیزی موجب رشد و متولد شدن این تکفیری ها می شود که به جان انسان ها می افتند و بدانیم دشمنان درصدد هستند تا جنگ های قومی و قبیله ای و مذهبی را میان مسلمانان به وجود بیاورند تا بر آنها مسلط شوند.

 

مروی تصریح کرد: بارها و بارها در ایران درصدد برآمدند تا آتش جنگ قومی و قبیله ای و مذهبی را را شعله ور کنند اما با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و مردم با بصیرت نقشه های آنها نقش برآب شد.

 

وی با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان گفت: اگر چه ظاهرا آمریکا از افغانستان خارج شده است اما دست از منطقه برنخواهد داشت و اتفاقات اخیر افغانستان و خونریزی ها توسط شیطان بزرگ آمریکا برای شعله ور شدن جنگ فرقه ای و سرایت آن در کشورهای منطقه صورت می گیرد.

 

کد خبر 1163400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha