از برگزاری محافل قرآنی تا سفره های افطاری ساده

نوجوانان کانون های مساجد خراسان شمالی این روزها در ایام ماه مبارک رمضان، روزه خود را با برگزاری جلسات قرآنی و نشستن کنار سفره ساده و کریمانه اهالی مسجد افطار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و شروع میهمانی خدا، نوجوانان  فعال در کانون های فرهنگی و هنری مساجد با حضور در برنامه های معنوی و آموزشی تدارک دیده شده در این ایام، همراه دیگر روزه داران، پای سفره های کریمانه افطار می کنند و با گوش دل شنونده، کلام وحی و آیات متبرک قرآن کریم می شوند.

 

«علی پولادی» مدیر کانون فرهنگی و هنری انصار المهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف) مسجد قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد، در این باره گفت: محفل انس با قرآن کریم و جزءخوانی با همراهی نوجوانان هنرمند گروه سرود نسیم ولایت این کانون و شور معنوی این نوجوانان هر روز عصر از ساعت 18 تا موعد اذان مغرب برگزار می شود.

 

وی اعلام کرد: این محفل نورانی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، با گستردن سفره کریمانه و افطاری، میزبان روزه داران نوجوان این مسجد می شود.

 

«ميلاد قرباني» مديرکانون فرهنگی و هنری مسجد پنج تن آل عبا بجنورد نیز در ادامه از برگزاری  کلاس‌ هاي آموزش قرآن و احکام به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان ویژه نوجوانان این مسجد خبر داد و افزود: این کلاس ها روزهاي زوج در ايام ماه مبارک رمضان به صورت حضوری  و با رعايت پروتکل هاي بهداشتي با هدف  اعتلاي فرهنگ روخواني و روانخواني قرآن کريم، با همکاري کانون فرهنگي و پايگاه بسيج برگزار مي شود.


وي افزود: اين کلاس ها بعد از ظهر ها به مدت دو ساعت با حضور فعال نونهالان و نوجوانان اين کانون برگزار مي شود.

 

قربانی افزود: دو رأس گوسفند نیز به همت  خیرین و فعالان کانون فرهنگي هنري پنج تن آل عبا بجنورد تهیه و خریداری شد و به مناسبت  ماه مبارک رمضان ذبح و بين 70 خانواده نيازمند توزيع شد.

 

 

کد خبر 1163425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha