برگزیدگان کنگره شعر کویر معرفی شدند

پنجمین کنگره سراسری شعر کویر با معرفی برگزیدگان در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان ابرکوه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، کنگره سراسری شعر کویر با هدف تجلیل از استعدادهای ادبی برتر کشوری و ایجاد فضای مناسب رشد و باروری شعر و فراهم سازی زمینه هایی برای خلق آثار تازه ادبی در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد.
 

این کنگره توانسته است طی سالهای گذشته جای خود را در رویدادهای ادبی کشور تثبیت کند و با استقبال شاعران خوب کشور و بخصوص استعدادهای جوان روبرو شود.

 

بدین منظور برای پنجمین دوره این کنگره طی یک فرصت کوتاه تعداد 500 اثر از سوی 152 شاعر کشوری و استانی به دبیرخانه ارسال شد.

 

از 30 استان کشور به فراخوان دبیرخانه پاسخ داده شد و از میان آثار رسیده، آثار 20 شاعر برگزیده از سوی داوران کنگره شایسته حضور در کنگره شناخته شد . 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پیامی به این کنگره آورده است: در قلب گرم وجوشان ایران اسلامی شهری چون یزد وشهرستانی بنام ماندگارابرکوه قرار گرفته که نماد همه خوبی ها ونجابت کویر است.

وی اضافه کرده است: پنجمین کنگره سراسری شعرابرکوه که درسال جهاد اقتصادی و با رویکرد نورانی به چهره پیام آور برخاسته از کویر برگزار می شود می تواند تجلیگاه همه این ظرایف ودقایق باشد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 116343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha