نقشه مهندسی فرهنگی فارس نمونه کشوری شد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، در نشست شورای فرهنگ فارس که با حضور دستگاه ‌های متولی در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی که در فارس به عنوان اولین استان تهیه و تدوین شده و به دستور رئیس جمهور به عنوان نمونه و الگوی کشوری انتخاب شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: به دستور رئیس جمهور این نقشه هم از لحاظ بودجه، هم از نظر برنامه و هم در اجرای برنامه های فرهنگی مد نظر قرار می گیرد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: این نقشه نیاز به هدایت دارد تا اهداف تعیین شده را به خوبی منتقل کند و اکنون که این سند در سطح کشور نمونه شده و به فارس در این حوزه اعتماد شده است، دستگاه‌ های متولی فرهنگی کاری کنند که نتیجه آن آبرومندانه باشد.

امام جمعه شیراز با بیان این که به برکت ماه رمضان، فارس برای یک تحول فرهنگی و پیشبرد اهداف دینی در حال آماده شدن است، افزود: این مجموعه می خواهد در فارس کار فرهنگی را از مرحله طراحی تا عملیات به اجرا در آورد و باید این جلسه ها استمرار پیدا کند تا اعضا با سلیقه و روحیات یکدیگر آشنا شوند و تجربیات را انتقال دهند.

«سید تقی سهرابی»، که میزبانی این نشست را بر عهده داشت نیز گفت: فرهنگ به عنوان زیر بنای توسعه پایدار مهم است و توجه ویژه به اجرای سند مهندسی فرهنگی مهم بوده و رسانه‌ استانی، برنامه‌ های ۱۴۰۱ خود را منطبق با برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برنامه ریزی کرده و به دبیرخانه ارائه داده است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: انتخاب استان فارس به عنوان نمونه کشوری مسئولیت دستگاه‌های متولی را سنگین کرده و همه ما با جدیت تلاش خواهیم کرد این سند با موفقیت اجرا شود تا سایر استان‌ ها نیز با بهره مندی از تجارب موفق استان فارس، خود را برای اجرای سند در حوزه ‌های ماموریت آماده کنند.

وی با اشاره به نقش مهم پژوهش در فعالیت ‌های فرهنگی با هدف اطلاع از میل و نیاز و خواسته‌ مردم تصریح کرد: نگاه پژوهش محوری در برنامه‌ های رسانه ملی و استانی حول فعالیت‌ های فرهنگی نهادینه شده و ضروری است برای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور دستگاه‌ های متولی در استان نیز به امر پژوهش برای دستیابی به نتایج قابل اعتماد اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 1163475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha