۳۴۹ زندانی در خراسان‌ جنوبی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام حمیدی گفت: در سال گذشته ۳۴۹ زندانی در استان با عفو رهبر معظم انقلاب آزاد و یا مشمول تخفیف مجازات شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۱۸ فروردین) در دیدار اعضای هیأت امنای ستاد دیه خراسان‌جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد:ستاد دیه کشور با ابتکار شهید لاجوردی در دهه ۷۰ شروع به کار کرد و تا به امروز به نیت پاک آن شهید گرانقدر خدمات فراوان و ارزشمندی را به زندانیان جرایم غیر عمد داشته است.

 

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است، گفت: در سال گذشته علی رغم وضعیت کرونایی با کمک‌های بسیار خوب خیرین بیش از یک میلیارد تومان در جشن گلریزان جمع آوری شد.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه ۱۴۷ نفر در سال گذشته با مجموع بیش از ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی با کمک ستاد دیه از زندان‌های خراسان‌جنوبی آزاد شدند، ادامه داد: از این تعداد ۷۲ نفر بدهی مال، ۶۰ نفر بدهی مهریه، ۱۴ نفر بدهی نفقه و یک نفر نیز بدهی دیه داشته است.

 

به گفته وی از مجموع بدهی زندانیان جرائم غیر عمد، ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گذشت شاکیان، ۸۷۰ میلیون تومان آورده محکومین، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک خیرین و ستاد دیه و ۲۸ میلیارد تومان نیز با صدور حکم اعسار از دادگاه‌ها و بخشی از طریق تسهیلات تأمین شد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان هستند که امیدواریم با جشن گلریزان زمینه آزادی این افراد فراهم شود.

 

حجت الاسلام حمیدی در ادامه  با اشاره به اینکه ۵۶۰ خانواده نیازمند تحت حمایت انجمن زندانیان مرکز خراسان‌جنوبی است، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان توسط انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان (مربوط به شهرهای بیرجند، سربیشه، خوسف و درمیان) به شکل‌های مختلف به خانواده‌های زندانیان کمک شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این انجمن ۱۴۰ زندانی جرایم غیر عمد را در سال گذشته آزاد کرده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در پایان گفت: ۳۴۹ نفر طی سال گذشته از زندانیان خراسان جنوبی مشمول عفو مقام معظم رهبری و با تخفیف مجازات شدند که از این تعداد ۴۷ نفر حکم اعدام داشتند.

 

 

کد خبر 1163575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha