توسعه گردشگری و کشاورزی گیلان با استفاده از علم دانش‌بنیان

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعددی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان دارد گفت: می‌توان از این علوم در حوزه توسعه گردشگری و بخش کشاورزی استان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن اشاره به شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سالیان گذشته تاکنون نسبت به دانش‌بنیان کردن بسیاری از حوزه‌ها به ویژه بخش تولید و اقتصاد تاکیدات فراوانی داشته و نقشه راه را در این باره مشخص کردند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس نگاه علمی به بخش‌ تولید ملی و اقتصاد را زمینه‌ساز توسعه، پیشرفت، اشتغالزایی ارتقاء کیفیت و بهره‌وری خواند و ابراز داشت: این انتظار در بین نهادهای حاکمیتی خصوصا قوای مجریه، مقننه و قضائیه وجود دارد که برای مانع‌زدایی و تحقق شعار سال حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

 

صفری ملک میان اجرای راهبردهای مقام معظم رهبری در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای تحقق شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مجلس به عنوان قوه قانونگذار در کشور باید زیرساخت‌های تحقق شعار سال را به لحاظ قانونی فراهم کرده و نسبت به تسهیل مقررات اقدام نماید.

 

وی همکاری دولت و مجلس به عنوان قوای قانونگذار و مجریه را برای تحقق شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: گیلان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعددی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان دارد و می‌توان از این علوم در حوزه توسعه گردشگری و بخش کشاورزی آن استفاده کرد.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس خاطرنشان کرد: بدون تردید در صورت استفاده از علوم دانش‌بنیان علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های جدید بخش کشاورزی و گردشگری گیلان، اقتصاد استان هم به سمت درآمدزایی بیشتر و اقتصادی پایدار حرکت خواهد کرد که در این صورت تبعات مثبت این امر در تمام حوزه‌ها مشهود خواهد بود.

کد خبر 1163627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha