غفلت، انسان را به ورطه قساوت قلب می کشاند/ تلاش کنیم برای آخرت خود چراغ راهی داشته باشیم

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه غفلت و هوای نفس انسان را از حق دور می کند، گفت: اگر غبارها زیادی روی آیینه را بگیرد تیره می شود و نمی تواند واقعیت را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در سلسله مباحث احکام، اخلاق و تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع شهر ایلام، اظهار کرد: حجاج بن یوسف در صدر اسلام وقتی می خواست از خوردن غذا لذت ببرد، دستور می داد تا شیعه آل علی(ع) را را بیاوند و در نزد او به شهادت برسانند و تا او لذت ببرد و این نشان دهنده قساوت قلب است.

 

حجت الاسلا« الله نور کریمی تبار»  افزود: امروز می بینیم که شعیات را در یمن و عربستان سعودی، سوریه و عراق با قساوت هر چه تمام تر به شهادت می رساند، در مسجد خدا بمب منفجر می کنند و جرم شیعیان تنها این است که در مسجد برای عبادت خدا آمده اند، در حرم امن الهی در صحن مطهر امام رضا(ع) حمله به زوار و  روحانی حمله می کنند و انسان های بی گناه را به شهادت می رسانند و این نشان دهنده قساوت قلب است

 

وی افزود: آینه ای که تمیز باشد، اگر چیزی را که روبروی آن قرار بگیرد نشان می دهد،  هنگامی که غباری روی آن قرار گیرد، اگر انسان دستمالی روی آن کشید و غبار را پاک کرد به حالت اولیه بر می گردد، اما اگر غبار ها زیادی روی آن را بگیرد تیره می شود و نمی تواند واقعیت را نشان دهد.

 

امام  جمعه ایلام، ابراز کرد: از سخنان حضرت موسی(ع) این است که پرحرفی نکنید، پرگویی موجب می شود که انسان قساوت قلب پیدا کند و کسی که قساوت قلب پیدا کرد از رحمت خدا دور می شود، خداوند متعال به حضرت موسی(ع) می فرماید که ای موسی آرزوی دور و طولانی نداشته باش که موجب قساوت قلب می شود و انسان را از رحمت خدا دور می شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه منزل نهایی ما قبر است و باید برای قبرمان، چراغ راهی داشته باشیم،  گفت: حضرت امام علی (ع) می فرماید که آگاه باشید مهم ترین ترسی که برای شما است پیروی کردن از هوای نفس و آروزهای طولانی است، هوای نفس انسان را از حق دور می کند.

 

وی افزود: انسانی که می خواهد به به پست و مقامی برسد و در این زمینه از هوای نفس اطاعت می کند، نیز دچار قساوت قلب و دوری از خدا می شود، در صدر اسلام شاهد بودیم که چنین افرادی، بر روی حضرت علی(ع) شمشیر می کشند، کسی که دوست داشت به فرمانداری ری برسد بر علیه امام زمان خود شمشیر کشید.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: انسان برای آنچه دلش می خواهد حق را یر پا می گذارد، آرزوی دراز و طولانی موجب می شود که آخرت را فراموش کند، سخن گفتن حساب و کتاب دارد، امروز این همه پرونده در دادگاه ها وجود دارد، به دلیل پایمال کردن حقوق دیگران  است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: برخی مواقع، کسانی که قدرت دارند مسئول هستند به دنبال این هستند که برای اینکه موقعیت خود را حفظ کنند، نا اهلان را بر مسند قرار می دهند، این افراد باید روز قیامت باید پاسخگو باشند، قساوت قلب موجب می شود که حق پایمال شود و برای فرد مهم نیست که حقوق افراد پایمال گردد.

 

وی بیان کرد: غفلت یکی از عوامل بیچاره کننده انسان و قساوت قلب است، غفلت از واجبات،از محرمات و تربیت نسلی که در برابر آنها مسئول هستیم، غفلت از اینکه در برابر حقوقی که در  اداره می گیریم  و در برابر مردم و ارباب رجوع مسئول هستیم.

 

امام جمعه ایلام گفت: شکار هم موجب قساوت قلب می شود، کسانی که برای هوای نفس شکار می کند نه برای رفع نیاز خود، دچار قساوت قلب می شود.

 

کد خبر 1163643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha