انسان برای درک دولت کریمه باید تقوای اجتماعی پیشه کند

حجت الاسلام جبرئیلی گفت: انسان باید کریم باشد تا در دولت کریمه جای داشته باشد برای رسیدن به این امر باید تقوای اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «مهدی جبرئیلی» امروز(۱۸فروردین) همزمان با پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه ماه ضیافت الهی که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در پی جلسات گذشته، دعاهای ماه رمضان ما را به یک روح جمعی دعوت می‌کند، میگوید از من ما شو و از خود عبور کن و به سمت تشکیل دولت کریمه حرکت کن و این ذکر را هر شب بگو.

 

این واعظ برجسته کشور افزود: انسان باید کریم باشد تا در دولت کریمه جای داشته باشد برای رسیدن به این امر باید تقوای اجتماعی داشته باشیم تا جامعه و کشور از نفوذ شیاطین حفظ باشد، برای این مهم باید اقامه دین کنیم که غیر از ارتکاب و اشاعه است، ارتکاب، اشاعه و اقامه دین از اقداماتی بود که امام حسین (ع) انجام داد و به آن مقام رسید.

 

حجت الاسلام جبرئیلی عنوان کرد: کرامت از آن اهل بیت (ع) است و ما به واسطه آنها کرامت پیدا می‌کنیم یعنی در آزاد کردن دین اصیل مردم نقش داشته باشیم، نجات دینی که اسیر اشرار است خوب است، امام زمان (عج) کسی است که برای احیای دین تلاش می‌کند.

 

وی ادامه داد: در راه دین هرکسی به وسع خودش باید تلاش کند، در روایت داریم که صدای قلم عالم، صدای پای پوتین مجاهد و صدای چرخ ریسندگی زن در منزل به نزد خدا می‌رسد، یعنی هرکسی در جایگاه خود اگر تلاش کند مجاهد است، در سوره مبارکه حدید آمده که ما برای انسان رهبر و معجزه آوردیم هم فرهنگ زندگی و هم ترازوی عدل و هم قانون عدالت را در کنار آن امکاناتی همچون آهن به شما عطا کردیم تا مردم برای اقامه عدل و قسط قیام کنند.

 

حجت الاسلام جبرئیلی یادآور شد: اگر خدا نمی آید خودش با باطل مقابله کند علتش این است که میخواهد مردم حرکت کنند، تا ببیند چه کسی پیغمبرشان را یاری میکنند یعنی لحظه لحظه جامعه آزمایش الهی است و گاهی خیلی سخت می‌شود، گاهی در جامعه میگویند، جنگ، اقتصاد مقاومتی، تولید و غیره که عمل نکردن به آن توجیه دارد اما زمانی که رهبر جامعه دستور به جهاد تبیین داده و خواسته آسان بیان می‌کنند تکلیف مردم سنگین‌تر می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب همچون گام دوم عاشورا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بدون شمشیر و با زبان کار را انجام دادند، ما ۲۳۵ هزار شهید داریم که ۴۰ درصدشان زیر ۲۰ سال سن داشتند، حال وظیفه ماست که جهاد تبیین انجام بدهیم، خداوند از ما نصرت می‌خواهد، نصرت خدا همیشه با فتح همراه است.

 

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان اینکه خداوند به فتح غریب (گشایش در امورها)، فتح مبین (مربوط به جبهه نظامی همچون جریان حضرت ابراهیم، نوح از جایی که فکرش را نمیکنیم خداوند یاری می‌دهد) ، فتح مطلق (اگر اقامه عدل کردیم) اشاره کردند، اذعان کرد: نصرت خدا یاری نامتقارن است، آسمان و زمین سرباز خدا می‌شوند، خداوند مفسدان اقتصادی همچون قارون و فرعون به وسیله آب و زمین یا همان سربازان خدا از میان برد.

 

وی در پایان تاکید کرد: عدل و اقامه خدا در صورتی خواهد آمد که ما هم اقامه عدل کنیم که مربوط جریان ظهور و حضرت حجت (عج) خواهد بود.

کد خبر 1163670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha