استحکام درونی به برکت انس با قرآن حاصل می شود

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان باید درون خود را با قرآن بیاراید گفت: استحکام درونی به برکت انس با قرآن حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله « رسول فلاحتی » شب گذشته( پنج شنبه، ۱۸ فروردین) در دیدار جامعه قرآنی استان گیلان در مصلای رشت با بیان اینکه شما اهالی قرآن از برکات این کتاب آسمانی در زندگی خود بهره برده اید گفت: هر قدر انسان از حیث تطهیر باطن و خلوص نیت بیشتر به این کلمات خداوند که اراده الهی در قالب قرآن است، نزدیک شود، در روح و جان او تاثیرگذارتر است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هر انسانی که با قرآن مأنوس شده و از درون تطهیر شود به همان میزان خداوند متعال او را از برکات معنوی سرشار می‌کند افزود: همگان از این دریای الهی به یک شکل برخوردار نیستیم، ترسیمی که این کتاب برای انبیا الهی و ائمه اطهار(ع) داشت برای سایر انسانها یکسان نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه استحکام درونی به برکت انس با قرآن حاصل می شود ادامه داد: کسی که با قرآن محشور است سرتاسر زندگی او آمیخته به فراز و نشیب‌هایی است که شاید برای انسان عادی رخ نمی‌دهد.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان باید درون خود را با قرآن بیاراید و از آلودگی ها پالایش کند تاکید کرد: در این صورت است کلمات الهی در انسان تاثیرگذار خواهد بود.


وی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) در مورد انس با قرآن تصریح کرد: این سفره الهی به روی همگان باز است اما همگان توان بهره مند شدن از آن را ندارند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه کسی که قرآن بخواند سرای او بهشت قرین است و نتیجه همراهی با قرآن، بهشت است اظهارداشت:  قرآن موجب آماده سازی انسان برای پذیرش دستورات الهی می شود.

 

وی با برشمردن ویژگی های اهالی قرآن بیان کرد: اهالی قرآن در دنیا دارای نشاط هستند، هرگز آزارشان به دیگران نمی رسد، سراسر زندگیشان حب و معرفت است، شیطان به گرد آنان نمی چرخد و با ذکر و یاد و خدا شیطان را از خود دور می کنند.

 

فلاحتی خاطرنشان ساخت: اهالی قرآن همیشه با قرآن هم نشینند و با آن محشور می شوند.

کد خبر 1163677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha