بزرگترین اهداف و پیام روزه ماه رمضان تقوا است/ در جنگ روایت ها و ترکیبی مواظب فتنه انگیزی دشمنان باشیم

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان این سفره معنوی، ملکوتی و روحانی را پهن کرده تا ما انسانها هر کدام به اندازه وسع، توان و تلاشمان از این سفره بی نظیر توشه برگیریم بنابراین بزرگترین اهداف و پیام روزه ماه رمضان تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۹ فروردین ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: پیامبر اکرم (ص) در خطبه شعبانیه، در خصوص جایگاه و اهمیت ماه مبارک رمضان و ویژگی و اوصاف روزه داران فرموده است؛ ای کسانی که ایمان آورده اید ماه مبارک رمضان ماه برکت، رحمت، مغفرت و افضل ترین ماه است و ساعت و روزش بهترین ساعات و روز است.

امام جمعه قلعه گنج با بیان این مطلب که رمضان ماهی است که در آن به مهمانی خدا می رویم، افزود: نفس کشیدن، تسبیح و خواب ما عبادت است و عمل ما مقبول و دعای ما مستجاب می شود، خداوند متعال در ماه مبارک رمضان این سفره معنوی، ملکوتی و روحانی را پهن کرده است تا ما انسانها هر کدام به اندازه وسع، توان و تلاشمان از این سفره بی نظیر توشه برگیریم بنابراین روزه یکی از پایه‌های اصلی تکامل انسان است و از بزرگترین اهداف و پیام های روزه ماه مبارک رمضان تقوا است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در چمع قاریان قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار در خصوص بهره مندی از ماه مهمانی خدا و استفاده از فرصت های این ماه همچون تقرب به خدا و قرآن و مباحث مربوط سخن گفتند.

حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: ایشان فرمودند؛ قرآن معرف عالی ترین مفاهیم زندگی است هر چه بیشتر ما با آن مانوس  شویم بهتر و بیشتر می توانیم این مفاهیم را در زندگی خود پیاده کنیم و تلاوت قرآن به نوعی استخدام هنر در خدمت ذکر و توجه به خدا است و از طرفی هم تلاوت جزء برترین هنرهای مقدس و قاریان جز برترین هنرمندان هستند این عزیزان رسالت فرهنگی خطیری به دوش دارند و مسئولان مربوطه در قبال این هنرمندان وظیفه دارند.

خطیب جمعه قلعه گنج با بیان این مطلب که محور سوم فرمایشات مقام معظم رهبری این بود که مساجد باید محور فعالیت‌های قرآنی شود، تاکید کرد: از کلیه دستگاه های متولی از جمله ادارات اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و پرورش و دستگاه ها می خواهم هر چه سریعتر برنامه و نقشه راه را در این زمینه ترسیم کرده و مساجد این شهرستان را فعال و مسائل قرآنی را جدی تر دنبال کنند.

وی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی و تسلیت شهادت ۲ تن از روحانیون و طلاب فاضل و جهادی و مردمی، اظهار کرد: از دستگاه‌های متولی می‌خواهیم که تا روشن شدن تمام ابعاد این جنایت آن را دنبال و به اطلاع مردم عزیز برسانند.

حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: وظیفه آحاد مردم جامعه و اصحاب رسانه مخصوصا در جنگ روایت ها، جهاد تبیین و مدیریت و مهندسی کردن فضای مجازی برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ما که نیازمند به ورود دانش بنیان ها است،  بخش کشاورزی است و برای تحقق این مهم، باید دستاورد های علمی و فناوری های نوین موجود در کشور به دست کشاورزان برسد تا مورد استفاده قرار دهند.

وی در خاتمه عنوان کرد: مسئولان نیز باید خود را موظف بدانند و مشکلات کشاورزان را به دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارجاع دهند تا برای حل آنها راهکار علمی ارائه شود که البته باید از شتاب‌زدگی در اجرای این راهکارها پرهیز شود، امیدواریم مسئولان در همه سطوح به کشاورز نگاه ویژه داشته باشند.

کد خبر 1163682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha