اجرای سند قرآنی گیلان پیگیری شود

مرادی با بیان اینکه سند قرآنی گیلان به تصویب رسیده اما، هنوز به مرحله اجرا درنیامده خواستار اجرایی شدن آن به عنوان مطالبه جامعه قرآني شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «امیرحجت مرادی » شب گذشته( پنج شنبه، ۱۸ فروردین) در دیدار جامعه قرآنی استان گیلان با آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان که در مصلای رشت برگزار شد بابیان مطالبات جامعه قرآنی گفت: احیای شورای قرآنی استان نخستین مطالبه جامعه قرآنی گیلان است تا جلسات آن به صورت منظم و رسمی به ریاست آیت الله فلاحتی برگزار شود.

 

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان با اشاره به تشکیل جلسات کانون های تخصصی قرآن افزود: با احیای این شورا مشکلات و مسائل قرآنی استان مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی برای رفع آن اندیشیده می شود تا طبق قوانین و مصوبات موجود از سوی استاندار به دستگاه ها ابلاغ شود.

 

وی بودجه ها و اعتبارات قرآنی دستگاه ها را مورد اشاره قرار داد و با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار لازم از سوی دستگاه ها به محافل قرآنی تصریح کرد: سند قرآنی استان که به تصویب رسیده، هنوز به مرحله اجرا درنیامده که مطالبه تحقق این سند در استان را داریم.

 

مرادی ادامه داد: با تشکیل شورای قرآنی استان می توان این سند را در کارگروه های تخصصی بررسی کرد و اقدامات لازم جهت اجرایی شدن آن را انجام داد.

 

وی تخصیص اعتبارات قرآنی به ویژه محافل قرآنی، حمایت از تشکل‌ها و جلسات قرآنی که مستلزم مشارکت همه دستگاه‌ها مطابق با تکالیف آنهاست را از دیگر  مطالبات جامعه قرآنی عنوان کرد.

 

مرادی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلا‌ب که"مساجد را پایگاه قرآنی کنید" اظهارکرد: تحقق این مهم نیازمند همکاری و مشارکت همه آحاد جامعه قرآنی استان است. 

 

وی به برگزاری جلسات با محوریت قرآن در مساجد و هیئت ها اشاره و اذعان کرد: شاهد برگزاری جلسات مطلوبی هستيم و جمعیت قرآنی استان در لبیک به فرمایشات رهبری، جلسات قرآنی را در مساجد برگزار می کنند.

 

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از جامعه قرآنی استان گفت: جامعه قرآنی استان کاملا موافق در اصول و راهبردها هستند اگرچه اختلاف هایی در شیوه اجرایی و سلایق فردی وجود دارد.

 

مرادی با اشاره به برخی شایعه ها در مورد اختلاف بین اهالی قرآن گیلان خاطرنشان ساخت: جامعه قرآنی استان پویایی لازم را دارد و در جهت تحقق منویات رهبری هیچ اختلاف نطری در این جامعه وجود ندارد.

کد خبر 1163691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha