مساجد پایگاه‌های عظیم و شریفی هستند

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اينکه مساجد پایگاه‌های عظیم و شریفی هستند و در قرآن کریم، ۲۲ بار کلمه مسجد و ۶ بار کلمه مساجد آمده است گفت: مساجد بسیار حرمت دارند که لازم است حرمت آنها را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (جمعه ۱۹ فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، به بیان مطالبی در رابطه با حادثه تروریستی مشهد و شهادت ۲ طلبه و مجروحیت یک طلبه دیگر در این جنایت پرداخت و اظهار کرد: این حادثه که در حرم مطهر امام رضا (ع) رخ داد، بسیار تلخ، غم‌انگیز و دلخراش بود و قلب و روح مؤمنان را آزرد و جریحه‌دار کرد.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: اینچنین جنایاتی در قاموس شیعه پررنگ هستند و تاریخ و قاموس شیعه پر از خون‌هایی است که هیچگاه به هدر نمی‌روند.

 

وی اذعان کرد: این اقدام ناجوانمردانه و تروریستی، پرده از روی خباثت و چهره خشن و کثیف مدعیان حقوق بشر به ویژه وهابیت و تکفیری‌ها برداشت.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: خون‌های به ناحق ریخته شده، موجی از اتحاد و انسجام را میان جامعه شیعی و سنی و ملت‌های بزرگ ایران و افغانستان به وجود آورده است.

 

وی با بیان اينکه مساجد پایگاه‌های عظیم و شریفی هستند و در قرآن کریم، ۲۲ بار کلمه مسجد و ۶ بار کلمه مساجد آمده است عنوان کرد: مساجد بسیار حرمت دارند که لازم است حرمت آنها را حفظ کنیم.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: غذا دادن در مساجد برای مراسم فاتحه‌خوانی و عزا و همچنین تیراندازی کارهای اشتباهی هستند و مورد تائید دین مبین اسلام نیستند.

 

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم و روزه‌خواری در ملاء عام حرام است، متولیان مساجد شهرستان اندیمشک نباید اجازه پذیرایی و غذا دادن را در طول روز دهند.

 

کد خبر 1163750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha