هدفمندی یارانه ها باید بازنگری شود

حجت الاسلام صفری گفت: هدفمندی یارانه ها نیاز به بازنگری جدی دارد و انتظار از این دولت مردمی و مجلس انقلابی این است که برای مهار گرانی و قشر فقیر جامعه فکری اساسی بکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام حسن صفری امروز جمعه (19 فروردین ماه ) در خطبه های نماز جمعه لاهرود در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) گفت: هدفمندی یارانه ها نیاز به بازنگری جدی دارد و انتظار از این دولت مردمی و مجلس انقلابی این است که برای مهار گرانی و قشر فقیر جامعه فکری اساسی بکنند

 

امام جمعه لاهرود افزود: از دولت مردمی ضمن قدردانی از کارهای جهادی و زیر بنایی از جمله پرداخت 100 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت قبل که از اوراق و استقراض از اشخاص حقیقی و حقوقی بود، می خواهیم جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرد.

 

وی ادامه داد: فاصله طبقاتی زیاد است و قابل قبول نیست و فاصله ثروتمند و فقیر هم چشمگیر است و در شان ملت ما نیست که 93 درصد خانوارها یارانه بگیر باشند و مایه شرم است که بیش از 27 میلیون نفر فقیر داشته باشیم.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود اظهار داشت: جامعه ای که بیش از یک سوم آن فقیر باشد عزت نفس ندارد چرا که ستون فقراتش شکسته و نمی تواند بایستد و کسی که فقیر باشد از او توقع هیچ چیزی را نباید داشته باشیم.

 

حجت الاسلام صفری تاکید کرد: هیچ بهانه ای از سوی دولت مردمی و مجلس انقلابی برای مهار گرانی و تورم قابل قبول نیست و البته تا زمانی که مجلس به شفافیت آراء و اموال رای ندهد انقلابی نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جهان غرب مهد تروریسم و وحشی گری و ظلم و چپاول و زورگویی و استکبار و فساد در دنیا است آنوقت مسلمانان را تروریست و خشونت طلب معرفی می کنند.

 

امام جمعه لاهرود با تاکید بر اینکه مسلمانان تروریست نیستند و تروریست ها مسلمان نیستند، تصریح کرد: هیچ یک از سلاح های کشتار جمعی اعم از اتمی و شیمیایی و میکروبی توسط مسلمانان ساخته نشده است و هیچ یک از گروه های تروریستی - نظامی مانند طالبان، القاعده، النصره و داعش توسط مسلمانان تاسیس نشده است.

حجت الاسلام صفری یادآور شد: حتی اگر بین مسلمانان درگیری و اختلاف و جنگ هست عامل آن بدون تردید صهیونیست ها و دنیای غرب است و مسلمانان باید هوشیار باشند و نباید اجازه دهند با روح و روانشان بازی کنند و دچار خود تحقیری کنند.

 

امام جمعه لاهرود با تسلیت شهادت شهیدان حرم رضوی به ملت ایران، بیان داشت: حجت الاسلام اصلانی و دارایی روحانیون مجاهد و انقلابی و مردمی و ساده زیست بودند که با دهان روزه در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به شهادت رسیدند.

 

وی با طلب شفای عاجل و آرزوی سلامتی برای حجت الاسلام پاکدامن مجروح این حادثه تلخ، ادامه داد: عاملین خبیث این جنایت، وهابیت ملعون به سزای اعمالشان خواهند رسید.

 

حجت الاسلام صفری در فراز دیگری از سخنان خود با تاکید بر حمایت همه جانبه از گروه مطالبه گری بخش لاهرود، عنوان کرد: مسئولی که برای مردم کار نکند نباید هیچ آبرویی داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: هدف مطالبه گری این است که به مشکل مردم رسیدگی کنند و اگر برخی از شما بر این عقیده و باور هستید مطالبه گری برای خودنمایی است، باشد شما هم برای خودنمایی به مردم خدمت کنید.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود با تاکید بر اینکه قابل قبول نیست که قطعی آب در لاهرود داشته باشیم، افزود: آب و فاضلاب به فکر قطعی آب در فصل تابستان باشد، هر راهکاری که لازم است مسئولین مربوطه را به چالش بکشاند تا از قطع آب جلوگیری شود و انشعابات غیر مجاز را قطع کند.

 

امام جمعه لاهرود یادآور شد: از تک تک مسئولان استانی و مدیران کل دعوت می کنم تا به امید خداوند در نماز جمعه حاضر شده و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

 

حجت الاسلام صفری با دعوت از مومنین روزه دار به بهره مندی کامل از فیوضات ماه ضیافت الهی و آمادگی کامل برای درک شب های قدر، اذعان داشت: بهترین عمل در این ماه خدا همان ترک محرمات الهی، خدمت به خلق الله، پاکی از حق الناس، انس با قرآن کریم و اهل بیت(ع)، صله ارحام، احسان، انفاق و رسیدگی به فقرا است.

 

وی از عموم مردم خواست تا در جلسات تفسیر و احکام و جزء خوانی قرآن کریم و مراسم افطاری ساده و بی ریا که در ایام ماه مبارک رمضان در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود برگزار می شوند حضور داشته باشند .

 

خطیب نماز جمعه لاهرود به هئیت امنای مساجد بخش لاهرود توصیه کرد که در همه مساجد روستاها در ماه مبارک رمضان روحانی دعوت کنند.

کد خبر 1163753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha