نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در بیرجند برپا می شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه قرآن کریم ۲۸ فروردین ماه لغایت ۳ اردیبهشت در محل حسینیه جماران بیرجند برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، «محمود رمضانی» ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: برنامه های متنوعی برای این ماه مبارک برنامه ریزی شده که برپایی سیزدهمین دوره از نمایشگاه قرآن کریم از جمله این برنامه ها است.

 

وی با بیان این که نمایشگاه قرآن کریم 28 فروردین ماه لغایت 3 اردیبهشت در محل حسینیه جماران برپا خواهد شد، اضافه کرد: در این نمایشگاه کتب قرآنی با 30 الی 40 درصد تخفیف با ارائه بن نمایشگاهی عرضه می شوند.

 

رمضانی از برپایی غرفه های کودک و نوجوان، غرفه های هنری، صحافی قرآن و همچنین غرفه های جهاد تبیین و گام دوم انقلاب و پاسخگویی به سوالات و شبهات قرآنی و دینی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: جشن روزه اولی ها ویژه دختران نیز در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود.

 

به گفته وی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با حضور اساتید و مربیان موسسات فرهنگی قرآن و عترت، اجرای تئاتر خیابانی و برگزاری شب شعر به مناسبت ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های حاشیه ای نمایشگاه است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری محفل جزءخوانی قرآن کریم با عنوان «طرح نسیم رضوان» همه روزه ساعت 18 در محل مسجد امام حسین (ع) بیرجند، ادامه داد: محفل جزء خوانی ویژه خواهران نیز صبح ها ساعت 10 در مسجد امام حسین (ع) برگزار می شود.

 

به گفته رمضانی بیان تفسیر قرآن کریم توسط مفسرین استانی از دیگر برنامه های این مسجد در ماه مبارک رمضان است.

 

وی با بیان این که محفل جزءخوانی قرآن کریم در محل مسجد امام صادق (ع) ساعت 18 و برای خواهران ساعت 10 صبح خواهد بود، اضافه کرد: مکتب نرجس بیرجند نیز همه روزه ساعت 10 صبح میزبان خواهران در محفل جزءخوانی و بیان نکات تفسیری است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی محفل انس با قرآن کریم در محل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بلد الامین بیرجند و مسجد الحسین جوادیه بیرجند سخن گفت و افزود: مسابقه پیامکی شهر عاشقی نیز هر شب با یک سوال و اهداء کارت هدیه یک میلیون ریالی به دو نفر برگزار می شود.

 

رمضانی به برگزاری تعزیه خوانی در پارک های بزرگ سطح شهر از جمله پارک آزادگان، توحید، شعبانیه و مهرشهر اشاره کرد و گفت: جشن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) نیز در مساجد محوری شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های تخصصی قرآن کریم با دعوت از اساتید شاخص کشوری و بازدید از موسسات فرهنگی قرآن و عترت از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است.

 

 

 

کد خبر 1163754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha