کانون فرهنگی و هنری اباالفضل العباس (ع) شهرستان ایوان افتتاح شد

کانون فرهنگی و هنری اباالفضل العباس (ع) روستای باسکله شهرستان ایوان در استان ایلام همزمان با ششمین روز ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از ایلام، کانون  فرهنگی و هنری اباالفضل العباس(ع) واقع در روستای باسکله شهرستان ایون استان ایلام با حضور مدیر ستاد عماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  و جمعی از مسئولان شهرستان ایوان و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان به بیان اهداف تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد امروز پایگاه های فرهنگی و اجتماعی برای توسعه ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام« علي چراغي پور» با بیان اینکه فعالیت کانون های مساجد بیشتر در مناطق روستایی و محروم استان متمرکز است، افزود: در حال حاضر 307 کانون در سطح استان فعالیت دارند که اکثرا در مناطق روستایی و عشایری هستند.

 

وی یادآور شد: فعالیت های کانون های فهما به ویژه در سال های اخیر و در ایام کرونا در قالب سه شبستان و 12 رواق در سامانه بچه های مسجد تعریف شده است و کانون ها بایستی برنامه های خود را قالب این سرفصل ها در سامانه بچه های مسجد به ثبت برسانند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اجرای برنامه های قرآنی، مناسبت های ملی و مذهبی، حمایت از فعالیت های کار آفرینی در کانون ها، اجرای برنامه در حوزه فعالیت های اجتماعی، حمایت از  طرح ها و برنامه های فرهنگی و دینی کانون ها از جمله برنامه های کانون های مساجد عنوان کرد.

 

حجت الاسلام چراغی پور همچنین به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان در خصوص اینکه مساجد به پایگاه های قرآنی  تبدیل شوند اشاره  و خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب آماده حمایت از برنامه ها و فعالیت ها و استعدادهای قرآنی کانون های مساجد در نقاط مختلف استان است.

 

 گفتنی است، برگزاری نماز جماعت، تجلیل از کودکان و نوجوانان  فعال در مسجد و برپایی سفره افطار از برنامه های افتتاح کانون ابالفضل العباس (ع) روستای باسکله شهرستان ایوان در استان ایلام بود.

کد خبر 1163773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha