جشن رمضان با اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی  هنری در ایلام برگزار می شود/ اجرای ۵۰ نمایش خیابانی

ایدی با بیان اینکه جشن رمضان با اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی هنری در ایلام برگزار می شود، گفت: برنامه‌های جشن رمضان در طول مدت ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم و روستایی برگزار می‌شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در گقت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در طول ایام ماه مبارک رمضان به ویژه در نیمه دوم این ماه مبارک، ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت فعالیت ها و برنامه های قرآنی برگزار می شود.

 

« عظیم ایدی» با بیان اینکه این برنامه‌ها به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، افزود: در اجرای این برنامه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف فرهنگی ازجمله اداره کل تبلیغات اسلامی استان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، صداوسیمای مرکز ایلام، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان مشارکت و همراهی دارند.

 

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری جشن رمضان در سطح شهرستان ها با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان ها برگزار می شود، افزود: در جشن رمضان امسال بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی هنری در سراسر استان برگزار می شود.

 

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام  با بیان اینکه تمهیدات و هماهنگی های لازم برای برگزاری این برنامه ها در استان فراهم شده است، گفت: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه علوم قرآنی و کتب ادعیه، نرم افزارهای قرآنی و کتب نفیس، تعویض کتب قرآنی فرسوده با کتب چاپ جدید در سطح مساجد، مراکز و موسسات فرهنگی و قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سراسر شهرستان ها و مرکز استان از جمله برنامه های جشن رمضان سال جاری در ایلام است.

 

ایدی برگزاری کارگاه ها و نمایشگاه های فرهنگی هنری با موضوع ماه مبارک رمضان و قرآن کریم و عترت اهل بیت (علیهم السلام)، دیدار با فعالان قرآنی  در شهرستان ها و مرکز استان، برپایی کارگاه خوشنویسی با عنوان  «کتابت وحی» با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی رشته خوشنویسی،  برگزاری کارگاه هنرهای تجسمی (طراحی و نقاشی) با موضوع ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقه پیامکی ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های جشن رمضان ۱۴۰۱ در استان ایلام عنوان کرد.

 

وی به برگزاری بیش از ۵۰ نمایش خیابانی در سراسر استان با حضور و مشارکت هنرمندان عرصه نمایش استان با محوریت موضوعات دینی و قرآنی و ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان سال جاری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از  موسسات فرهنگی قرآن و عترت بازدید و با فعالان قرآنی استان دیدار می شود.

کد خبر 1163781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha