جنایت وحشیانه در بارگاه رضوی اقدامی شیطانی است

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه دشمن به دنبال وحدت‌شکنی و انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین و قدس است، گفت: جنایت وحشیانه در بارگاه رضوی اقدامی شرورانه و شیطانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمام، حجت‌الاسلام «هادی حبیبی» در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: از مصادیق مهم تقوا، حق‌گویی در همه شرایط حتی علیه خود است.

 

امام جمعه خمام در ادامه به هیئت امنای مساجد توصیه کرد از ظرفیت‌های ماه مبارک بهره گرفته و نسبت به برپایی نمازهای جماعت در مساجد اقدام و همچنین در راستای تبیین معارف دین از روحانیون بهره بگیرند.

 

وی تصریح‌ کرد: از روحانیون نیز انتظار این است مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین را نیز مد نظر داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه جهاد تبیین علاوه بر جهاد سیاسی جهاد اعتقادی هم است، گفت: روحانیون بسیار مهم است که احکام دین را برای مردم شرح دهند مردم نیازمند شرح احکام دین هستند خیلی‌ها با مسائل شرعیه آشنا نیستند از این فرصت طلایی استفاده کنیم.

 

خطیب نماز جمعه خمام با تاکید بر اینکه اعتقادات و عقاید مردم باید تقویت شود، اظهارکرد: توحید و نبوت و مخصوصا نسبت به معاد آثار و برکات و فراوانی دارد.

 

وی اضافه‌کرد: موضوعات اخلاقی هم در همین بحث جهاد تبیین می‌گنجد مسائل اخلاقی را برای مردم بیان کنیم.

 

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: تنها خواندن یک جزء و تلاوت قرآن نباشد یک تفسیر ساده، گویا، کوتاه و یک آیه را برای مردم تفسیر کنیم.

 

امام جمعه خمام با اشاره به اینکه در روز سوم ماه مبارک رمضان شاهد هتک حرمت به بارگاه امن و منور رضوی و جنایتی وحشیانه از سوی دشمنان بودیم، خاطرنشان‌کرد: یکبار بار در سال ۱۳۷۱ در کنار ضریح مقدس امام رئوف بمب‌گذاری کردند، این دومین حادثه درحریم قدس رضوی است.

 

وی با بیان‌اینکه ضارب فردی ازبک تبار دارای تفکرات تکفیری و مرتبط با داعش بوده است،افزود: این اقدام شرورانه و شیطانی با هدف اختلاف بین مسلمانان است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی تصریح‌کرد: دراین حادثه ۲ طلبه جهادی، انقلابی و خدمتگذار مردم به شهادت رسیدند که یکی از روحانیون جانباز و برادرشهید و از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس بود.

 

خطیب نماز جمعه خمام جسارت به حریم قدس رضوی و به شهادت رساندن روحانیون جهادگر و انقلابی حجج‌‌الاسلام اصلانی ودارایی را محکوم کرد و گفت: برای شفای حجت‌الاسلام پاکدامن دعا می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال وحدت‌شکنی و انحراف افکار عمومی از مسئله  فلسطین و قدس است، ادامه داد: به چالش کشیدن گفتمان مقاومت و و ایجاد و تشدید کدورت بین 2 کشور همسایه و برادر است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه انسجام و برادری خوبی درسطح شهرستان خمام وجود دارد، گفت: افق بسیار روشن است.

 

امام جمعه خمام خاطرنشان‌کرد:همه مسئولین را خادم و دوستدارمردم دریافتم و همه با هم باید به فکر آبادانی مادی و معنوی شهرستان باشیم.

 

 

کد خبر 1163783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha