فناوری هسته ای یکی از ضرورت های کشور در ابعاد مختلف برای توسعه است

آیت الله حسینی با بیان اینکه فناوری هسته ای یک از ضرورت های جامعه و کشور ما در ابعاد مختلف توسعه ای است، گفت: امروز هیچ کشوری نمی تواند خود را از علم و فناوری هسته ای محروم کند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (19 فروردین ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: یکی از مراتب تقوا توجه به قرآن و انس به آن و تلاش برای فهمیدن پیام قرآن و دستورات قرآنی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انسانی که با قرآن انس دارد و کلام وحی و دین در قلب او قرار می گیرد، چنین انسانی هدایت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: «دو‌ چیز گرانبها در میان شما به امانت گذاشته ام، اگر به قرآن و اهل بیت تمسک پیدا کنید، هرگز گمراه نخواهید شد»، بنابراین اگر انسان به قرآن و اولیای الهی توجه نکند گمراه خواهد شد.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: اگر انسان به دین و تعالیم آن توجه و عمل نکند، در جهنم وارد خواهد شد و همیشه سراسر وجود آنها غم و اندوه و رنج خواهد بود.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمود: «از تلاوت قرآن غافل نباشید، زیرا قلب های مرده را زنده خواهد کرد و همان گونه که نماز انسان را از آلودگی ها جدا و هدایت می کند، قرآن نیز باعث هدایت انسان به سوی پاکی می شود».

 

وی ضمن اشاره به اینکه ثواب قرائت قرآن برای درک تعالیم دین مانند آنچه به فرشتگان ثواب می دهند به این شخص که قرآن تلاوت می کند عطا می شود، افزود: امام علی علیه السلام فرمود:  «از حق های فرزند بر والدین، نام نیکو برای او توسط والدین و تربیت نیکو است» یکی از روش های تربیت نیکو، آموزش قرآن است که در همین راستا پیامبر (ص) فرمود «کسی که به فرزند خود قرآن یاد دهد، آن پدر و مادر را در روز قیامت لباس بهشتی می پوشانند».

 

آیت الله حسینی به حدیثی از پیامبر (ص) برای تربیت بر سه خصلت «محبت پیامبر، حب اهل بیت (ع) و قرائت قرآن» اشاره کرد و یادآور شد: یکی‌ از وظایف جامعه اسلامی و مسلمانان یاد دادن قرآن به فرزندان است.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه پیامبر اسلام به جلساتی در زمینه تدریس و قرائت قرآن اشاره کرد و اینکه رحمت خداوند بر این جلسات نازل می شود، ادامه داد: در جلسات که شراب، قمار، فتنه انگیزی باشد شیاطین نازل می شوند، اما در خانه‌هایی که قرآن تلاوت می شود فرشتگان نازل می شوند و آن خانه برای آسمانی ها درخشان خواهد شد.

 

وی به سپری شدن اوقات در جلسات مختلف که ذکر نباشد و ثوابی ندارد اشاره کرد و گفت: درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است، وقتی آیه ای از قرآن خوانده می شود و عمل به آن می شود انسان به سمت درجات بالاتر می رود و در روایت وجود دارد حتی اگر کسی قرآن یاد نگرفته باشد در دنیای دیگر به او قرآن یاد می دهند.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به ضرورت تذکر به روزه خواران اشاره کرد و گفت: روز خواری جرم بوده و از نظر اخلاق انسانی شرم آور است، افراد روزه خوار در پیشگاه خداوند متعال مجازات سنگینی می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز یاسوج به 20 فروردین ماه، روز ملی «فناوری هسته ای» اشاره کرد و گفت: فناوری هسته ای یکی از حق های مسلم کشور است که در بخش های کشاورزی، صنعت، پزشکی، تولید برق، دامپروری کاربرد دارد.

 

وی با بیان اینکه فناوری هسته ای یک از ضرورت های جامعه و کشور ما در ابعاد مختلف توسعه ای است، خاطرنشان کرد: امروز هیچ کشوری نمی تواند خود را از علم و فناوری هسته ای محروم کند، هر چند آمریکا و رژیم صهیونیستی با اتهام زنی به ایران مبنی بر تولید بمب هسته ای سعی دارند مانع از پیشرفت های هسته ای ایران شوند.

 

آیت الله حسینی در ادامه سخنان خود به روز 21 فروردین ماه، سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره و یادآور شد: مسکن یکی از نیازهای مهم و حیاتی جامعه، مردم و جوانان است و امام (ره) توجه ویژه ای به مسکن داشت.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه اگر در بحث تهیه مسکن دچار مشکل شوند، زندگی آنها با مشکلات جدی مواجه خواهد شد، ادامه داد: امروز با تورم در مصالح ساختمانی، زمین، کرایه منازل مشاهده می شود و کسی هم ترحم نمی کند و خود ما باید به هم رحم کنیم، زیرا اگر به یکدیگر رحم کردیم، خداوند متعال و فرشتگان به ما رحم می کند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون موضوع مسکن یک مسئله بحرانی است، اظهار کرد: طرح های خوبی اجرا شد که طرح ملی مسکن مهر یک طرح خوب بود و باید کیفیت ها بیشتر و معایب آن برطرف می شد.

 

وی به روز سه شنبه، وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت سه سال قبل از هجرت وفات یافت و وفات این بانوی مکرمه، ضربه سنگینی برای جهان اسلام و ضربه سخت روحی بر روح بلند و عظیم پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه خداوند به برکت این بانو ائمه اطهار (ع) را بر جامعه بشری عرضه کرد، گفت: خداوند به برکت دختر این بانو، یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) امامان معصوم (ع) را به جامعه عرضه کرد.

کد خبر 1163789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha