تولید باید دانش بنیان باشد/ ضرورت تشکیل کارگروه‌هایی متناسب با موضوعات شعار سال

حجت‌الاسلام موسوی فرد گفت: تولید ما باید دانش بنیان باشد و علم و تکنولوژی را متناسب با علوم روز پیش ببریم تا بتوان اشتغال‌ ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه ۱۹ فروردین) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به نامگذاری امسال به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: تولید ما باید دانش بنیان باشد و علم و تکنولوژی را متناسب با علوم روز پیش ببریم تا بتوان اشتغال‌ ایجاد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر تشکیل کارگروه‌هایی متناسب با هر یک از موضوعات شعار سال با حضور افراد متخصص تاکید کرد.

 

وی به مشکلات حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این حوزه ۹۰ درصد مصرف آب داریم که هشداری برای تمام مسئولان به ویژه در استان خوزستان است که ۶۷ درصد هدررفت آب در حوزه کشاورزی را شاهد هستیم.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه علاوه بر آن، هزینه صد میلیون دلاری واردات بذر را داریم که این‌ها تنها بخشی از مشکلات حوزه کشاورزی است اضافه کرد: کشاورزی ما در حال حاضر به روش سنتی انجام می‌شود که در صورت دانش بنیان شدن آن، امنیت غذایی کشور تامین می‌شود. 

 

وی افزایش درآمد کشاورزان و حل مشکل کمبود آب را از مزایای دانش بنیان شدن حوزه کشاورزی دانست و ابراز کرد: در کشاورزی باید اقداماتی همچون اصلاح بذر که میلیون‌ها دلار می‌دهیم و بذر وارد می‌کنیم، آبیاری نوین و شیوه‌های جدید تولید و بهره وری بهتر از آب و خاک باید انجام شود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موضوع گرانی در کشور عنوان کرد: در برخی کشورهای اسلامی به احترام ماه رمضان قیمت برخی از اقلام کمتر می‌شود در حالی که در کشور ما به ویژه در مناسبت‌ها قیمت اقلام افزایش پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد تاکید کرد: چند دلال هستند که با احتکار اقلامی همچون برنج، گوشت و سایر کالاهای اساسی موجب بالا رفتن قیمت‌ها می‌شوند و قصد دارند با روی کار آمدن هر دولتی آن را به زمین بزنند.

 

وی تصریح کرد: مسئولان باید با چنین افرادی برخورد کرده و به اشد مجازات برسانند تا حساب کار دستشان بیاید و بتوان از این طریق مشکل را حل کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با اشاره به تفاوت قیمت‌ها در نقاط مختلف شهر و استان بیان کرد: دلیل این موضوع عدم نظارت درست بر قیمت‌ها است که وظیفه مسئولان است بر قیمت‌ها نظارت و حراست قوی داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دعای ۴۴ صحیفه سجادیه که دعای ورود به ماه رمضان است خاطر نشان کرد: امام سجاد (ع) در این دعا، ماه رمضان را ماه برخورداری از قرآن کریم، ‌پاکی و پاکیزگی و هدایت معرفی می‌کند که انسان باید بتواند به واسطه مقام روزه به این جایگاه برسد و ناخالصی‌های او زدوده شود.

 

امام جمعه اهواز اذعان کرد: پایین ترین مرتبه روزه داری این است که انسان از مفطرات و محرمات الهی خود را باز دارد و بالاترین مرحله آن این است که انسان قلب خود را از غیر خداوند پاک کند. 

 

وی با بیان اینکه برخی ناخالصی‌ها بر انسان پوشیده است و تنها در این ماه امکان‌پذیر است که انسان این ناخالصی‌ها را پالایش کند یاد آور شد: در این ماه شب قدر وجود دارد که شب جبران کاستی‌های همه عمر انسان می‌تواند باشد. عمر انسان اندک است و شب قدر بستری است که می‌تواند کار یک عمر را برای انسان انجام دهد.

 

کد خبر 1163812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha