آغاز برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی

سپهوند، گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ تا۲۶ فروردین ماه سال جاری در لرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سامان سپهوند»، با اعلام این مطلب گفت: 20 فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده  که برنامه های مختلفی در سطح کشور با محوریت فعالیت و رسالت های  حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی در  مراکز استانی و تبیین ابعاد مختلف هنر انقلاب  و معرفی هر چه بیشتر شخصیت و دیدگاه این شهید بزرگوار برگزار می‌ شود.

 

وی با بیان اینکه شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در قالب هنر صرف کرد، افزود:  به حق این شهید والامقام در این مسیر خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت.

 

سپهوند تصریح کرد: سالروز شهادت این هنرمند فرزانه،  فرصت ارزنده ای  برای ترسیم چشم انداز هنر انقلاب و اهداف متعالی هنر اسلامی است.

 

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به اجرای برنامه های مختلف این حوزه در هفته هنر انقلاب، برگزاری نشست ( دورهمی اهالی هنر و رسانه انقلاب اسلامی با همکاری قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) و سازمان هنری رسانه ای اوج در روز بیستم فروردین ماه جاری در خانه تاریخی اخوند ابو خرم آباد را از جمله برنامه های این حوزه در هفته هنر عنوان کرد.

 

سپهوند یادآور شد: در این هفته نخستین نشست از سلسله نشست های پژوهشی مستندنگاری سینمای لرستان با حضور وحید موساییان، آيين رونمايي از كتاب (كهنه سرباز) به نويسندگي  : امين كياني   و فيلم مستند (اسكندر) به كارگرداني حسين سپهوند و همچنینآیین تجلیل از هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی استان لرستان به ترتیب در تاریخ ۲۲، ۲۳ و ۲۵ فروردین ماه جاری در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار خواهد شد .

 

وی افزود: آیین بزرگداشت ایرج رکرک، شاعر پیشکسوت انقلاب را از دیگر برنامه های این حوزه اعلام کرد و افزود: این برنامه عصر روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه جاری در سالن کانون امام علی(ع) شهرستان دورود برگزار خواهد شد.

 

رییس حوزه هنری لرستان، اطلاع رسانی و تبلیغات  با موضوع تببین هفته هنر انقلاب،  اهدا کتاب به مساجد لرستان و برگزاری نمایشگاه  آثار گرافیکی از هنرمندان سراسر کشور را نیز از دیگر برنامه های این حوزه برشمرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ با تعامل و‌ هم افزایی دستگاههای فرهنگی و بهره مندی از همه ظرفیت ها شاهد اجرای برنامه های مناسبی  در جهت تببین هنر انقلاب و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با ابعاد شخصیتی سید شهیدان اهل قلم و هنر فاخر انقلابی باشیم.

کد خبر 1163822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha