گاز طبیعی در ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم نقش بسزایی دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: گاز طبیعی در ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم کشور نقش بسزایی را به همراه دارد.

احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: گاز طبیعی پاکترین و از لحاظ اقتصادی ارزان‌ترین و باصرفه‌ترین منبع برای تولید انرژی است و جایگزینی با سایر سوخت‌های فسیلی یکی از گام‌های بزرگ در جهت نیل به توسعه پایدار است، به گونه‌ای که در ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم کشور نقش به سزایی را به همراه داشته است.

 

وی تعداد روستاهای قابلیت گازرسانی استان را یک‌هزار و 630 مورد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 479 روستای استان زیر پوشش گازرسانی قرار دارد و عملیات گازرسانی در 69 روستای استان فعال است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: مناقصه برای گازرسانی به 77 روستای کردستان در دست اقدام بوده و به زودی پیمانکار اجرای این طرح‌ها تعیین می‌شود.

 

فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و صعب‌العبور در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، لذا  هزینه‌ گازرسانی به این مناطق نیز بیشتر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: نهضت گازرسانی با مطالعات و ملاحظات اقتصادی در سال 95 با جدیت آغاز شد و با تلاش بی‌وقفه کارکنان فداکار شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای گازدار را از 995 مورد در سال 1395 تا پایان اسفندماه سال 1400 به یک‌هزار و 479 روستای گازدار ارتقاء داده است.

 

فعله‌گری گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان 100 درصد است که 32 شهر استان را در بر می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: با گازدار شدن  یک هزار و 479 روستای استان از نعمت گاز طبیعی ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان از مرز 97.5 درصد فراتر رفته است و به ضریب 98 درصد خواهد رسید که تعداد 45 روستا فقط در دهه مبارک فجر سال 1400 به بهره‌برداری رسیده است.

 

فعله‌گری عنوان کرد: با برخورداری بیش از  98.7 درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی، فقط 1.3 درصد از مردم از نعمت گاز طبیعی محرومند که عمدتا روستاهای دارای جمعیت زیر 20 خانوار و برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها هستند.

 

گفتنی است؛ تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان کردستان در تمام بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی 585 هزار مشترک است.

کد خبر 1163824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha