انقلاب اسلامی سرمنشأ تغییر و تحول مثبتی در زمینه مفاهیم هنر متعالی نمایش بوده است

یاقوت‌پور گفت: خوشبختانه انقلاب شکوهمند اسلامی مانند سایر انقلاب‌ها سرمنشأ تغییر و تحول بسیاری بوده که این تغییرات در زمینه هنر و به‌ویژه هنر متعالی نمایش نیز تبلور یافته و توانسته تغییرات مثبتی را ایجاد کند.

«محمد یاقوت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در هنر انقلاب اسلامی علاوه بر اهمیت والای مفاهیم تبیینی در آثار تولیدی، فردیّت هنرمند نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و سلیقه هنرمند، باورها، میزان تزکیه، ایدئولوژی، آداب و رسوم و رویدادهای زندگی فردی، رویدادهای تاریخی، سنت‌ها و هر آنچه در شکل‌گیری شخصیت هنرمند نقش دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: خوشبختانه انقلاب شکوهمند اسلامی مانند سایر انقلاب‌ها سرمنشأ تغییر و تحول بسیاری بوده که این تغییرات در زمینه هنر و به‌ویژه هنر متعالی نمایش نیز تبلور یافته و توانسته تغییرات مثبتی را ایجاد کند.

 

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی توانسته در محتوا و مفاهیم آثار تولیدی هنر نمایش تاثیر شگرفی داشته باشد و متون نمایشی دگرگون‌شده بسیاری نسبت به نمایش‌های قبل از انقلاب به رشته تحریر درآمده است.

 

یاقوت‌پور تصریح کرد: بسیاری از ارزش‌هایی که پس از انقلاب اسلامی رواج یافته و به‌واسطه انقلاب در کشور ما جاری‌ و ساری شده، در لایه‌های مختلف متون نمایشی تولیدی در نمایش انقلابی نیز نمود بارزی داشته است.

 

کد خبر 1163918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha